Wat zijn goede oefeningen voor de bovenbeen spieren?

Ik ben niet echt van plan heel erg veel te trainen en iets ervoor te gaan kopen, maar als iemand iets weet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Hardlopen
Zwemmen
Squatten (door je knieen zakken en weer opstaan)
Tegen de muur zitten
Wielrennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je kan tegen een muur aan gaan zitten, pak een boek erbij en je traint je spieren terwijl je leest :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je pakt je mobiel/ipod :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterechte min! Dit is een veel toegepaste oefening, en behoorlijk goede bovenbeen training
Ritsuka
12 jaar geleden
+ hele goede oefeningen, een wall squat
Volgensmij werkt fietsen erg goed voor het trainen van je bovenbeen spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fietsen en traplopen. Dan kom je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt Squatten met een zware tas oid op je rug. Rug recht houden en door je benen naar beneden gaan en vervolgens weer omhoog. Doet dit zo'n 3x 10 herhalingen.
Je kunt gelijk ook met diezelfde zware tas op een stoel gaan zitten. Leg de tas op je voeten en breng je voeten omhoog zodat je in een 90 graden hoek zit. Dit kun je ook 3x 10 herlaingen doen.
Als je echt resultaat wilt krijgen zul je toch moeten gaan fietsen of fitnessen. Hangt er dus een beetje van af wat jij wilt..!
Succes d'r mee!

Toegevoegd na 33 seconden:
*Herhalingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gewichtjes in je handen een voor een met je benen vooruit stappen met een geboge knie en even in die positie blijven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pistol Squat. Als Pistol Squat nog te moeilijk is, Dumbbell/Barbell Lunge en Squats.

Andere oefeningen zijn Overhead Squat, Side Lunge, Leg Press, Leg Curl, Leg Extension..

Oefeningen als sprongsquat en kikkersprongen niet doen. Deze zijn de belastend voor de knieën.
12 jaar geleden
Squatten (wel zwaar), leg press, leg press
Kijkeens op de link die ik bijgevoegd heb. Kun je zelf een schema maken.
Suc6