Wie dragen tijdens de strafcorner de gezichtsmaskers ? Zijn dat degene die uitlopen of degene die op de lijn blijven staan ? Hoeveel moet je er hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat onder hockey, werk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hoeveel moet je er hebben"...
't lijkt me niet dat je meer dan één gezichtsmasker tegelijk kunt dragen, dus één lijkt me voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi C4th, bij de strafcorner staan er in totaal 5 mensen in of rond het doel incl. keeper. De keeper heeft een helm en dan heb je dus nog 4 verdedigers over. Meestal worden er 1 of 2 maskers aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)

Het beste antwoord

Aangenomen dat je het over hockey hebt:

Enkel de keeper heeft een gezichtsmasker. Alle overige spelers dragen een "bitje." Kijk maar een keer een hockeywedstrijd, zul je dat wel zien.

Toegevoegd na 10 minuten:
n.a.v. je bericht:

Niemand, behalve de keeper draagt een masker bij een strafcorner. Dus ook niet degene die op de lijn blijven staan of die uitlopen. Dit zijn gewone veldspelers. Je hebt er dus in principe maar één nodig (voor de keep(st)er).

Toegevoegd na 13 minuten:
Edit: Het is gebruikelijk dat er GEEN wordt gebruikt. Dit zie je ook meestal.

Een duik in de regels gaf mij het volgende antwoord:

De lijnstopper mag een masker op (een Face-Off) maar dat hoeft niet

Er staat dus dat hij dit mág. De rest dus niet. Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet weet moet je geen antwoord geven ;). -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien ik er zelf nog nooit van gehoord had nam ik het aan. Vandaar dat ik antwoord gaf. Hoe dan ook, tenminste iemand die toelichting geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maskers zijn wel degelijk gebruikelijk. Er zijn speciale regels voor opgesteld welke wel en niet mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is deels goed, in de derde toelichting, maar het is wel gebruikelijk, ook en vooral op topniveau door de lijnstopper en bij de amateurs ook wel bij de uitlopers.

Andere antwoorden (4)

volgens mij iedereen die op de lijn blijft staan. ( weet dit niet zeker ) maar wat ik steeds zag waren het de mensen die op de lijn bleven staan de gene met een masker.

In de link kun je zien dat ze gewoon te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regels zeggen dat de verdedigende partij bij een strafcorner maskers mag dragen. Er zijn geen regels wie dat mogen zijn, wel zijn er regels aan maat en vorm (dit jaar).

Meestal worden er een of twee maskers gebruikt door de lijnstoppers als op hoog niveau wordt gespeeld en de bal hard en hoog in het doel wordt gepushed. Als de lijnstopper laag staat biedt dit bescherming aan het hoofd.

In ons team gebruiken de lopers vaak een masker. Ze voelen zich veiliger als ze uitlopen op de aannemer. In de klasse waarin mijn team speelt wordt de bal door de aannemer gestopt en rechtstreeks op doel geschoten. Door gebrekkige techniek is de uithaal van de stick gevaarlijker dan de bal.

Je mag met de maskers na het uitverdedigen deze niet ophouden. Je mag er ook niet de 23 meter lijn mee over.

Toegevoegd na 1 dag:
Je kunt het beste 2 maskers aanschaffen per team voor de lijnstopper en eerste uitloper. Let op de gewijzigde regels voor welke maskers zijn toegestaan (zie bron, word document).

In de bron ook uitleg van de regels tot hoe ver de verdediger mag lopen met het masker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt z'n 2/3 masker nodig.
ik zelf vind het het handigste als de lijnstopper er 1 draagt en de eerste loop.
maar wat de meeste doen is de 2 die blijven verdedigen.
ik zelf heb de doorzichtige maskertjes van obo.

xx een keeper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 1 masker hebt draagt alleen de lijnstop een masker. dit is omdat ballen bij een strafcorner hoog kunnen komen (ook in de lagere teams en de D-teams). dit is erg aan te raden.
bij 2 maskers draagt meestal de 1ste loop of de extra lijnstop die. voor de 1ste loop is het handig om een doorzichtig masker te dragen, vanwege slecht zicht.
bij 3 maskers kan eventueel iemand anders nog een masker op doen