Afvallen, is elke dag een half uur hardlopen + 1 uur fietsen genoeg?

Ik wil graag afvallen en ik fiets elke dag 1 uur naar school en ga nu ook elke dag een half uur hardlopen. Is dat voldoende om af te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik snoep helemaal niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Afvallen is vooral de juiste voeding in de juiste hoeveelheden, sporten is maar 30%
Extra beweging is natuurlijk altijd goed, maar kijk meer naar je eetschema.

Antwoorden (5)

als je er gezond bij eet en geen snacks etc. neemt dan ga je daarmee al de goede richting op!
je zou ook nog een aantal keer naar de sportschool kunnen gaan. daar kun je je hele lichaam trainen en daarvan val je natuurlijk ook af als je het op de juiste manier doet. deskundigen in de sportschool kunnen je hierbij helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet je totaal niet, iemand kan de hele dag gezonde dingen eten en nooit snacks maar toch teveel kcal binnen krijgen. Meer dus dan dat je verbruikt met bewegen en dan kom je aan.
Nee dit is niet voldoende, het belangrijkste is wat je eet. Denk eraan dat je van alles dat in een pakje en zakje zit dik wordt, en overal waar light op staat ook. Het is niet zo dat als er light op staat dat het ineens heel erg gezond is en dat je er van afvalt want heb je ooit wel een light op een appel of glas water zien staan? Verder zo veel mogelijk sporten en je ziet vanzelf verbeteruing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het afvallen zal alleen werken als je meer verbrandt dan dat er in komt. Dus eet jij bijvoorbeeld nog elke dag een hamburger, chocoladereep of zak chips, dan zal het hardlopen weinig-tot niet helpen. Maar wissel je een koekje in voor een appel en drink je bijvoorbeeld meer water, dan zal het zeker wel effect hebben. Gezonder eten zal je zeker meer helpen! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voorheen ook al een uur naar school fietste, zal dat niet extra helpen. Maar van een half uur hardlopen extra zul je zeker gewicht verliezen, ook al blijft je voedingspatroon gelijk. Je verbrandt immers extra calorieën. Je kunt dus wel nagaan dat je nóg meer af gaat vallen wanneer je ook nog minder calorieën in gaat nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat fietsen is ok! Maar om echt af te vallen moet je eerst spiermassa kweken dus opdrukken op de grond vanaf een bankje enz.....en optrekken aan stangen of deurposten of rekken. Begin met 1 herhaling en de volgende dag 2 , daarna 3 enz. tot je 10 keer haalt met opdrukken en optrekken dan ben je heel veel calorieën kwijt (de tijd maakt niet uit)
succes