Hoe vermaak ik mijn oppaskinderen?

Ik ben 15 en pas wel eens 's avonds op bij 2 jongens van 9 en 10 jaar oud. Omdat het avond is kan ik niet met ze naar buiten en bovendien zijn ze zelf niet echt in voor activiteiten. Het enige wat ze willen doen (en denk ik meestal doen) is televisie kijken en eventueel computerspelletjes doen. Ik heb al eens gezelschapsspelletjes van huis meegebracht, maar dat willen ze niet. Heeft er iemand ideeën over dingen die ik met deze jongens kan doen tot ze naar bed gaan?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

Ga zelf is mee gamen dat vinden hun echt heel lollig en jij vast ook :p

Ook zou je leuke films zoals shrek met ze kunnen kijken,

Ik vind het wel goed van jou dat je er Egt moeite voor doet. Spellen mee brengen en dat je er echt over nadenkt. De meesre leggen ze het liefst meteen op bed,

Ga zo door;-) dit zouden de ouders ook waarderen.

Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*echt Ik zit nog in de vakantie stand xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (7)

met lego iets bouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn ze te oud voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben je nooit te oud voor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te óúd? serieus wat zijn dat voor een kinderen? lego is juist echt voor die leeftijd!!
Domino stenen, Lego, Auto's.. Daar denk ik als eerste aan. Eventueel combineren door met Lego een autobaan te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik hierboven ook zei, daar zijn ze te oud voor. Mijn broertje van 7 speelt al echt niet meer met lego. Dat kan natuurlijk verschillen per kind, maar als ze zich bezig houden met videogames, willen ze zich waarschijnlijk niet meer bezighouden met lego.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is echt onzin!! kinderen van 12 spelen nog met plezier met auto's en lego, natuurlijk lang niet allemaal maar 7 dat is dan toch wel iets om misschien aan te werken. het is erg goed voor hun creativiteit, als ze zich zelf vermaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men kan zichzelf ook vermaken zonder lego en auto's hoor.
Misschien dat je ze kunt laten kennismaken met Donald Duck, die je desnoods voorleest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voelt je dus blijkbaar genoodzaakt om ze vermaken, de vraag is of dat nodig is. Ze zijn al 9 en 10 jaar oud dus goed in staat om zelf aan te geven wat ze leuk vinden. Je kunt wel dingen blijven aanbieden, maar als hun interesse hier niet ligt houdt het op. Probeer in te spelen op de dingen die zij leuk vinden, en probee hierbinnen nieuwe dingen. Wellicht kun je later nog eens voorstellen om iets anders te gaan doen.! Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen koekjes bakken of iets anders lekkers maken.

Knutselen, er zijn echt wel leuke dingen te bedenken voor jongens van die leeftijd, bv: krimpie dinkie: dat is een soort plastic sheet (koop je bij de hobbywinkel). Je maakt er een tekening op met potlood. Dan even in de oven en ze zien het dan eerst opkrullen, en dan heel veel krimpen. En hebben dan hun getekende voorwerpje (een auto bv?) heel klein, van dik plastic.

Neem stempels mee en laat ze een mooie "tekening" maken met stempels, die dan inkleuren en er dingen bij tekenen. Eventueel kun je dat dan plastificeren (veel mensen hebben daar wel zo'n apparaat voor), en dan hebben ze een zelfgemaakte muismat (= computeren).

Nog leuker: zelf stempels maken! Neem een stempelkussen mee, en wat aardappels. Snijd een aardappel doormidden, en snij er dan aan die platte kant iets uit, een vormpje of zo. Dat kun je dan op papier afstempelen met stempelinkt.

Bijna herfst: verzamel eikels, kastanjes enz. Cocktailprikkers erbij en daar dan samen de meest gekke mannetjes van gaan maken.

Maak van karton de buitenkant (rand) van een televisie, compleet met (getekende of van dopjes) knoppen erop: dat vinden ze vast leuk! Laat dan eentje erachter zitten met zijn gezicht, en bv het nieuws lezen of zoiets. Dat dan bv filmen met je mobieltje. Kun je een heleboel lol hebben, ze zijn toch met de tv bezig maar maken dan zelf een uitzending.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een woordspelletje doen, jij bedenkt een voorwerp (kan van alles zijn) en hun moeten het raden, jij antwoordt enkel met ja of neen.
Je kan iets kleins verplaatsen in de woonkamer en zij moeten het opmerken.
Je kan ook iets verstoppen en hun moeten zoeken om de beurt, telkens ze wat dichter of verder af zijn zeg je koud, lauw, warm en als ze het vinden zeg je: verbrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook leuk voor volwassenen :P
Schilderen is altijd leuk. Laat ze zelf iets bedenken om te schilderen. Zorg wel dat er geen vlekken op de mooie witte muren komen, of op de stoelen van hun ouders...