Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik vermijden dat ik onderaan mijn schenen.., dus de voorkant vd enkel pijn heb nà het ijsschaatsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veera en veerke zijn dezelfde persoon?
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Extra dikke sokken en/of twee paar sokken kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet nooit extra dikke of 2 paar sokken aantrekken in schaatsen, is alleen maar slecht voor het schaatsen. (ik heb gezien dat je dit antwoord wel vaker geeft, daar moet je mee stoppen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dit zelf met hockeyschaatsen en dat helpt mij zeker tegen pijn, dus het kan zeker helpen. Ik kan me hierbij niet voorstellen dat het slecht is voor de schaatsen. Maar de volgende keer dat deze vraag gesteld wordt zal ik dit antwoord niet meer geven, ok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ijshockeyschaatsen is het nog geen eens zo heel erg, maar in noren hebben de meeste mensen juist helemaal geen sokken aan, onder meer omdat de schaatsen dan beter naar je voeten gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat het met ijshockeyschaatsen kan helpen, maar bij elke vraag waar je het antwoord geeft gat het over noren en met noren helpt het zeker niet.
Ik bedoel trouwens ook niet dat het slecht is voor je materiaal, maar de manier waarop je schaatst.
Een goede schaatshouding maakt veel uit, maar het is niet zo eenvoudig om dat aan te leren. Ik zit nu voor het derde jaar op schaatsles en het gaat wel steeds gemakkelijker.
Je moet door je knieen gaan en ontspannen op je schaatsen staan. Je gewicht moet achterop je schaatsen staan, zodat je (de woorden van mijn schaatsdocente) kunt pianospelen met je tenen.
Het is misschien een beetje een flauw antwoord, maar eigenlijk is mijn advies: neem schaatsles! Mijn plezier in schaatsen is er enorm van toegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je je schaatsen goed aantrekt, dus zodat de tong goed zit. Kijk ook even of er iets verkeerd zit aan de binnenkant van je schaats. Als dit niet helpt kan je altijd even naar een schaatswinkel gaan, hier kunnen ze je vast verder helpen.
Maar ook een goede schaatstechniek is belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding