ik heb per keer 45 minuten de tijd om banen te zwemmen.wie weet een goed schema en oefeningen (zonder borstcrawl)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb wel een schema voor je dat ik gekregen heb voor de (1/8e) triatlon: Weeknr Oefeningen 1 Warming up 100m: rustig inzwemmen 2 x 25m: na elke 25m 1 min. Rust 50m: relax, kies eigen slag Kern 2 x 300m: 300m / 30 sec. rust 2 x 25m: sprint, na elke sprint 30 sec rust Uitzwemmen 100m: rustig uitzwemmen 2 Warming up 100m: rustig inzwemmen 50m: tempo langzaam opvoeren, dus de laatste 5m 100% 50m: relax, kies eigen slag Kern 2 x 300m: na elke 300m 20 sec rust 50m: rustige slag naar keuze. 2x 50m; 25 m sprint/25m rustige slag naar keuze Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen 3 Warming up 100m: rustig inzwemmen 50m: tempo langzaam opvoeren, dus de laatste 5m 100% 50m: relax, kies eigen slag Kern 4 x 100m: Na elke 100m 20 sec rust. 50m: rustige slag naar keuze 3x 100m: 100m tempo 80%, 100m relax, 100m tempo 80% na 100m 30 sec. rust Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen 4 Warming up 100m: inzwemmen 50m: tot de helft alleen armen, daarna combinatie 50m: relax Kern 5x 100m: 70%, 80%, 90%, 100% na elke 100m 20 sec rust 50m: rustige slag naar keuze 2 x 50m: 25m 100%, 25m 60% Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen 5 Warming up 100m inzwemmen 50m: tot de helft van het bad alleen benen, daarna combinatie 50m: relax Kern 2x 25 m: hoog tempo, 15 sec. rust 2x 50m: hoog tempo, 15 sec rust 2x 100m: hoog tempo, 15 sec rust 2x 150m: hoog tempo, 15 sec rust Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen 6 Warming up 100m inzwemmen 50m: tot de helft van het bad alleen benen, andere helft alleen armen 50m: relax Kern 2x 25 m: hoog tempo, 10 sec. rust 2x 50m: hoog tempo, 10 sec rust 2x 100m: hoog tempo, 10 sec rust 2x 150m: hoog tempo, 10 sec rust Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen 7 Warming up 100m inzwemmen 2x 100m: 25m 100%, 25m 80%, 25m 60%, 25m 50%. Na elke 100m 30 sec rust Kern 500m: de eerste 100m snel beginnen, 400m eigen tempo. Uitzwemmen 100m rustig uitzwemmen

Als je zelfstandig de leukste sport die er is uitvoert, dan is het inderdaad heel prettig om wat op papier te hebben waar je je aan kunt houden. Ken je onderstaande site al? Met de zwemcoach kun je namelijk online je eigen op maat gemaakte trainingschema volgen! Ik weet niet waar je van houd.. misschien zwem je graag zoveel mogelijk door, misschien vind je het leuk om oefeningen te doen om het wat afwisselender te maken of zwaarder. Pak/koop/leen bijvoorbeeld een plankje en/of een beendrijver, zwem op je zij, zwem tot een meter voor de kant.. draai om en zwem zonder af te zetten terug, ga watertrappelen, probeer 'de kant weg te duwen' tijdens het watertrappelen liggend in het water (dat kan op de rug en op de buik), klim er eens vaker uit om de kant aan te raken en spring/duik er weer in om verder te zwemmen, maak een koprol halverwege, leer je met behulp van onderstaande site en/of internet/boeken eens wat nieuws aan of verbeter je zwemslagen (heb je tijdens het zwemmen mooi wat te doen, namelijk op je techniek letten..), zwem zo ver mogelijk onder water en probeer het de volgende keer te verbeteren, zwem zo lang mogelijk achter elkaar en kijk hoeveel banen je vol kunt houden, zwem een bepaalde tijd achter elkaar door en kijk hoeveel banen je in die tijd kan zwemmen en probeer het de volgende keer te verbeteren, zwem samen met iemand en bedenk omstebeurt per 2 banen een nieuwe opdracht, bedenk zelf voor bijvoorbeeld 4 banen wat je wil zwemmen en herhaal dit steeds, hee wat dacht je van flippers? die zijn heerlijk om eens mee te zwemmen! Voor nu zijn mijn ideeen even op, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt :) Veel succes en plezier!

Bronnen:
http://zwemmen.sanex.nl/index.php#homepage

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100