ls een groot persoon en een klein persoon dezelfde afstand lopen, verbrand het kleine persoon meer?

Als een klein persoon met een (veel)kleinere staplengte dezelfde afstand zou lopen als een groot iemand met een grote staplengte. Verbrand die kleine persoon dan meer energie of calorieën e.d.? Er werd mij altijd gezegd van niet. Maar vraag het me af omdat ik erg dun en klein ben. Of ik dat daar dan aan te danken zou hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat zal van je gewicht (niet lengte) en snelheid (meer kleine stapjes of in zelfde tijd met minder grote) afhangen.
Bij hardlopen speelt alleen afstand en gewicht een rol.
https://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
TurfGraver
6 jaar geleden
Wellicht is dit wat je als antwoord zoekt:
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/28309/Gebruikt-iemand-met-korte-benen-meer-energie-bij-het-wandelen-over-eenzelfde-lange-afstand-dan-iemand-met-lange-benen-Uiteraard-wanneer-ze-even-snel-stappen.

Antwoorden (1)

de verbruikte energie is massa x afstand.
De lengte van de personen zal dus amper van invloed zijn, het gewicht ( Massa ) des te meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Dus bij gelijke afstand speelt alleen massa een rol?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver, Als je op de link klikt zul je zien dat er alleen rekening met massa wordt gehouden http://www.calorieenverbranden.nl/wandelen
Er zijn veel meer van dit soort calculators, en nergens heb ik lengte gezien
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als een ander 1 stap doet, doe ik er anderhalf.
Bedankt voor je antwoord