Ben je zekerder van een startplaats als je je opgeeft als burgergroep bij de Nijmeegse vierdaagse, of maakt het geen verschil met individueel opgeven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Het limiteringsprotocol is niet van toepassing op deelnemers in groepsverband, maar er zijn wel nadere voorwaarden aan verbonden:

Een groep bestaat bij de start op de eerste wandeldag uit minimaal elf op naam ingeschreven
personen. Het recht op deelname vervalt indien de groep bij die start niet langer voldoet aan de eis
van ten minste elf deelnemers. Het maximaal aantal deelnemers welk kan worden ingeschreven voor één groep bedraagt 41 personen.
Alle leden van de groep lopen, als groep herkenbaar gekleed in uniform tenue, gedurende de gehele Vierdaagse in ordelijk groepsverband bijeen op dezelfde afstand. Voor sommige deelnemers kan dit betekenen dat niet de reglementaire afstand, maar de keuzeafstand wordt gelopen.

Deze informatie komt uit de reglementen 2018. Die van 2019 worden in de loop van januari bekend gemaakt, dus er kan dan wellicht iets zijn te blijken gewijzigd.
5 jaar geleden
Het kan wel degelijk verschil maken of je je opgeeft als deelnemer van een groep of individueel, maar niet in alle gevallen.
Als de Burgergroep voldoet aan de eisen zoals omschreven in het reglement voor Burgergroepen Vierdaagse 2019 zijn de leden van de groep in alle gevallen verzekerd van deelname. Voor hen geldt namelijk het Limiteringsprotocol 2019 niet.
Mocht je na deze inschrijving de groep willen verlaten en als individuele wandelaar meedoen dan geldt artikel 6 van het Reglement
https://www.4daagse.nl/images/files/reglementen/Reglement-voor-burgergroepen.pdf

Voor individuele inschrijvingen geldt:
Een gegarandeerd startbewijs voor de 103de Vierdaagse Nijmegen (16 t/m 19 juli 2019) is er ook voor
1. degenen waarvan de Centrale Administratie na controle van een ID-bewijs heeft vast kunnen stellen dat zij geboren zijn in een van de kalenderjaren 2004-2007
2. degenen die voor de 101ste én de 102de Vierdaagse zijn uitgeloot en
3. wandelaars die ten minste één keer eerder succesvol aan de Vierdaagse hebben deelgenomen zijn ook verzekerd van deelname.
4. de eerste 1750 deelnemers die zich in 2019 hebben ingeschreven bij VIA VIERDAAGSE en mee hebben gedaan met het voorbereidingsprogramma .
https://www.wandel.nl/via-vierdaagse.htm

In 2019 zijn er 47.000 startbewijzen beschikbaar. Als in de inschrijfperiode de inschrijflimiet van 47.000 inschrijvingen overschreden wordt, worden de beschikbare startbewijzen door loting toegewezen. De loting vindt dan plaats op vrijdag 29 maart. Iedereen die deelneemt aan de loting heeft evenveel kans om in- of uitgeloot te worden. Het moment van inschrijving heeft geen enkele invloed op uw kansen om in- of uitgeloot te worden.
Een risico dat men wel loopt als men zich als Burgergroep inschrijft en de groep uit het bijna minimale aantal van 11 leden bestaat, dat wanneer er onverhoopt een paar leden uitvallen de groep niet meer aan de voorwaarden voldoet. Zorg voor een ruim aantal of onderzoek of je eventueel individueel ingeschreven deelnemers aan de groep kunt toevoegen.
Voor de inschrijving van groepen dient gebruik te worden gemaakt van de inschrijfmodule op
www.4daagse.nl
https://www.4daagse.nl/nl/13-nederlands/inschrijven/22-inschrijven-betalen-bevestigen-burgergroepen.html
Toegevoegd op 14 januari 2019 22:30: tekst