Wat betekent 7,5 bij een skateboard?

De vraag zegt het al!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
7.4K

Het beste antwoord

De breedte. Het skateboard is dan 7,5 inch breed, dus iets van 19 cm breed. Omdat de maat van 7,5-8 inch loopt dus tussen de 19 en iets meer dan 20 cm breed.

Je hebt nog meer maten ook:
7.5" tot 8"
Standaard skateboard voor iedereen die veel park, of straat skate en technische tricks probeert. Smallere decks zijn bijvoorbeeld makkelijker te flippen dan brede decks.

8.0" to 8.25"
Veel gebruikt door poolboeren en mensen die mini-ramps, halfpipes en transititons in parken skaten. Iets stabieler op snelheid dan de vorige categorie.

8.25" and larger
Vert skaten, pools skaten, cruisen en lekker old school skaten gaat het beste op een enorme plank van 8.25" , of groter. Vaak zie je deze decks ook in andere shapes, bijvoorbeeld zonder opstaande nose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (1)

Dat iemand het skateboard geen 8 wou geven, maar een 7 was ook te weinig