Als er attracties stuk zijn in een park kun je dan geld terugvragen?

In walibi werkten de express en de speed of sound niet, daarnaast was het afgelopen zaterdag gigantisch druk, waardoor er wachttijden van soms wel 3 uur ofzo ontstonden. Is het mogelijk om geld terug te vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (7)

Ik ben bang van niet. Dat is het risico wat je loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen kan altijd, stuur een mailtje met je bevindingen dan merk je vanzelf wat ze doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is al gegeven, het is nee. Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, toen kreeg ik als antwoord dat het in de algemene voorwaarden op hun site staat, dit was bij duinrell.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ga daar maar niet van uit, hoewel er waarschijnlijk regelmatig onderhoud wordt gepleegd aan de attracties zullen ze een claim als dit simpel afdoen als overmacht, hoe vervelend ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar je betaalt tenslotte je entree voor een volledig functionerend park. Het lijkt mij niet dat de gast de dupe mag worden van wat zo makkelijk overmacht genoemd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar, maar ik ben bang dat ze het toch zo gaan afhandelen.
Noch het park, noch de gast zal er blij mee zijn, maar misschien krijg je wel korting op een volgend bezoek aan het park, (kun je lekker nog een keer er geld uitgeven) of mag je al dan niet met korting eten??? Hangt er ook aan wat al eerder gezegd, zo eens in de algemene voorwaarden van het betreffende park staat.
Als het druk is en de wachttijden zijn lang, zodat je misschien minder kunt doen dan je wilde, nee, daar kun je geen geld voor terugvragen. Je kunt weten dat het op zaterdag daar druk is. Ga zo mogelijk op een doordeweekse dag.
Maar als er veel attracties niet werken, kun je altijd klagen. Waag er een mailtje aan, zoals Nelly ook al schreef. Antwoord krijg je doorgaans wel is mijn ervaring. Maar of ze er iets mee doen? Meestal niet. Ze gooien het op normale slijtage (bij Corpus) of zoiets.
Proberen kan altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zier bovenstaande antwoorden

mijn toevoeging: Als je op een dag van Walibi Halloween: Fright Nights gaat dan ben je gegarandeerd van lange wachtrijen. de kaarten voor die extra spookhuizen zijn elk jaar uitverkocht en daarnaast lopen er ook nog gigantisch veel mensen die die kaarten niet hebben.
de afgelopen jaren heeft Walibi zelfs 2 keer zijn poorten moeten sluiten tijdens deze dagen, toen waren er naar schatting >20.000 mensen in het park. (bron 1)

Afgelopen zaterdag (ik was er ook) waren er 17.000 mensen in het park. 1 van de drukste dagen ooit. (bron 2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er geweest. Het was veels te druk wachtrijen waren minimaal 3 uur meestal wel 4 of 5 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals ik al zei.. ik was er ook.. maar zeker geen wachtrijen van 5uur..
bijvoorbeeld Goliath: 30 man per trein, 2 treinen. 1 ritje duurt 1:30 minuten (+/-) Dat betekent 60 personen per 3 minuten en dus 1200 personen per uur.
1200*5uur zoals jij beweerd = 6000 man in de rij van 1 achtbaan. Dan zijn de rijen bij de rest van de atraccties wel erg kort.. + dan zijn de paden van het park ook leeg.. Kortom 5uur is echt gigantische bulls*it
nee want dat kan wel is gebeurenen als je het attractiepark helemaal moet sluit omdat ze geld terug willen slaat natuurlijk nergens op.