wat is voor je spieren zwaarder, snowboarden of skiën?

ik heb een spierziekte dus wil graag weten wat een verstandige keus is voor een weekendje wintersport. (eerste keer)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (1)

Ik zou gaan skiën met korte ski's (ongeveer een meter, ook wel funblades genoemd). Voordelen zijn dat je veel makkelijker met liften mee kunt, je twee voeten onafhankelijk van elkaar kunt bewegen en met de korte ski's vrijwel zonder inspanning een bochtje draait. Ik heb zelf ski's van een meter en had ze 10 jaar eerder moeten kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een voordeel van korte ski's is dat je ze eenvoudig in de auto passen en je ze met twee vingers optilt. Kijk wel uit dat je geen kinderski's neemt, want die zijn niet geschikt voor volwassen (neem aan dat je dat bent).
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!! Dit is ook een verstandige keuze omdat je maar een weekend gaat, en je skieen sneller leert, en al helemaal op kortere skies!! Heel veel plezier! Winstersport is echt te gek!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+