Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is voor je spieren zwaarder, snowboarden of skiën?

ik heb een spierziekte dus wil graag weten wat een verstandige keus is voor een weekendje wintersport. (eerste keer)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou gaan skiën met korte ski's (ongeveer een meter, ook wel funblades genoemd). Voordelen zijn dat je veel makkelijker met liften mee kunt, je twee voeten onafhankelijk van elkaar kunt bewegen en met de korte ski's vrijwel zonder inspanning een bochtje draait. Ik heb zelf ski's van een meter en had ze 10 jaar eerder moeten kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een voordeel van korte ski's is dat je ze eenvoudig in de auto passen en je ze met twee vingers optilt. Kijk wel uit dat je geen kinderski's neemt, want die zijn niet geschikt voor volwassen (neem aan dat je dat bent).
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!! Dit is ook een verstandige keuze omdat je maar een weekend gaat, en je skieen sneller leert, en al helemaal op kortere skies!! Heel veel plezier! Winstersport is echt te gek!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding