Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet waar ik bootverf voor de zeilboot kan kopen die onder de waterlijn bestemd is? Let ik heb geen antifouling nodig ivm traileren

en mogelijk heb je ervaring met deze verf.
Ik heb een zeilboot die opgebouwd is uit 5 kleuren, van donkerblauw ( is onder de waterlijn) en wordt dan in strepen steeds lichter van kleur.
Wie weet voor mij een goed adres waar ik dit soort zaken kan kopen of advies over in kan winnen.

Alvast heel erg bedankt

Rik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga naar de site van sikkens of sigma.
Deze hebben vermelding naar hun leveranciers.
Op basis van de gegevens in je vraag kan ik geen antwoord geven wat voor soort verf er op moet. Dat hangt volledig af van de bouwwijze van je boot. (Hoe stijf is de huid, welk materiaal, wel of geen uitzetting etc telt allemaal mee voor de verf keuze)

ps Ik heb een enkelvoudige kleurloze jachtlak van sikkens gebruikt op mahonie houten (roei) boot. Deze lak kan het werken van het hout opvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sikkens jachtlak is de beste. Vraag eens advies in een goede verfwinkel die sikkens verkoopt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sikkens staat er bekend om omdat hij ijzersterk is en het meest voor boten gekocht wordt, wel de 'jachtlak' nemen dan. Ook goed dat je een donkere kleur hebt genomen voor de onderkant, dit houdt ook de algengroei meer tegen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winkels weten het ook niet....beter: bel de klanten service van sikkens zelf. Ze staan je daar graag te woord (eigen ervaring , bij renovatie van een mahonie wherry)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding