wat is de omtrek (meters) om de middencirkel van het voetbalveld?

moeten we weten voor een project voor school

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
12.6K

Het beste antwoord

De straal is 9,15 meter.
De diameter daarme 2 x 9,15 = 18,30 meter
De omtrek 18,30 x π = 57,5 meter omtrek. (afgerond)

Toegevoegd na 2 minuten:
π = pi
daarme = daarmee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord+1

Andere antwoorden (3)

Een normaal (de gebruikelijke maat op (inter)nationaal niveau) voetbalveld heeft als afmeting: 100-120 meter bij 64-75 meter. De middencirkel heeft een straal van 9,15 meter. Een doel is 7,32 meter breed en 2,44 meter hoog(binnenwerks) en de penaltystip bevindt zich op 11 meter vanaf de doellijn.

dus 2x9.15x3.14(pie) = 57.15 m2

Langeleden omtrek berekenen dus hoop dat ik geen fouten heb gemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rekenen is niet helemaal goed gegaan, en ook wordt de omtrek niet uitgedrukt in vierkante meters ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan gebeuren
straal is 9.15 meter,

dus 18.30 pi meter. = 57,5 meter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op het plaatje in de bron is te zien dat de afstand van de middenstip tot de rand van de cirkel 9,15m is. de straal van de cirkel is dus 9,15m me de formule 2πr.

De omtrek van de midden cirkel is dus 2×π×9,15=57,491m