Welke oefeningen zijn geschikt om stevige bovenarmen te krijgen, voor vrouwen, zonder dat je er een brede rug of schouders van krijgt?

Slanke stevige bovenarmen, waar je mooie lijnen in kan zien. Maar heel belangrijk is dat je rug en schouders er niet breder van worden.
Trainen met gewichten? Welke oefening? Na hoelang krijg je resultaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Er zijn enorm veel arm oefeningen die doorwerken in de rug en schouders. Als je bijv. gaat roeien werkt het ook al door in je rug.
De oefening die je zowieso kan doen is je armen langs je lichaam en met gewichten je onderarm naar boven brengen. En anders je armen recht boven je houden en dan de onderarmen in de rug brengen.
Houd er rekening mee dat je armen sneller groeien dan de spieren op je rug en schouder.
ps ik ga even kijken voor een plaatje van beide oefeningen. staat een beetje onduidelijk zo

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.womensheart.org/images/c4.gif
en deze voor de 'kipfilets'
http://www.3dfitness.nl/images/tricep-dumbell.jpg
kijk anders ook even op http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zwemmen, gewoon de schoolslag, is goed voor je armspieren. Dus niet een vlinderslag of de borstcrawl, want dan train je ook je rugspieren. Ook in de sportschool zijn er vele apparaten, speciaal voor armspieren. Je kunt het ook zelf thuis doen. Stel voor je dat je 2 keukenkastjes hebt, waarvan de deurtjes heel zwaar open en dicht gaan. Houd je onderarmen recht voor je lichaam en je bovenarmen recht omhoog met je handen ook omhoog. Beeld je nu in dat je de deurtjes van die keukenkastjes met veel moeite open duwt en weer dicht duwt. Je moet je wel concentreren, want gewoon je armen bewegen werkt niet. Maar, als jij echt denkt dat je zware deurtjes aan het duwen bent, dan voel je dat je armspieren zich aanspannen. Als je dit elke dag een aantal keren oefent, dan krijg je mooie sterke bovenarmen. Succes :)

Toegevoegd na 15 uur:
sorry,de knoppen reactie en duimpje werken bij mij niet meer, daarom maar even zo> Ik had je reactie gelezen op mijn telefoon. Het is toch helemaal niet erg als je borstspieren meetrainen? Het lijkt mijjuist een prettige bijkomstigheid als je van het trainen ook mooie stevige borsten krijgt :)