Hoe ontwijkt Het Nederlands elftal Italie de wereldkampioen?

Het beste is die niet te treffen,maar wat moet Nederland doen in de laatste wedstrijd als Italie de volgende wedsrijd niet wint en geen poulewinnaar wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het wel leuk vinden..
bij ons hangen 2 vlaggen uit!
de nederlandse en de italiaanse!

Het beste antwoord

Dat West-Duitsland daar een paar keer goed mee is weggekomen is geen garantie voor de Oranje gabbers van Bert van Marwijk. Het kan namelijk ook helemaal verkeerd uitpakken. Voor zover Italië wat heeft laten zien, want ik bedoel, ben niet echt onder de indruk van de Azzuri. Tegen het Catenaccio van Italië is het moeilijk spelen, en dat Nederland ze de oren heeft gewassen twee jaar geleden met 3 - 0 op een belangrijk toernooi, zegt niks nada niente zilch.

Nederland moet vanuit eigen kracht spelen, dan komen ze het verst, of dat tegen Italië, Duitsland, Spanje of Frankrijk is, is van secundair belang. Een echte wereldkampioen heeft een winnende combinatie van durf, kunde, fitheid, bravoure, speelsheid en een gezonde dosis geluk. Komen die dingen allemaal tezamen, dan kan het best wel eens zo zijn dat er weer wat woonboten in de Amsterdamse grachten gaan zinken, deze zomer.

Gaan ze daarentegen op elkaar vitten, meesmuilen, beschuldigen of pokeren, dan hebben de andere teams bijna geen dobber meer aan Oranje.

Oranje is één van de weinige ongelooflijk goeie teams in de wereld die nog geen wereldtitel op het palmares hebben staan. De voetballers zijn gerenommeerd in de hele wereld, ze pakken met hun 'clubs' de ene belangrijke titel na de andere. Het wordt tijd dat die combinatie nu ook eens lukt met het Nederlands elftal.

Denk eerder dat de Italiaanse rekenmeesters nu al zitten te becijferen om Oranje te ontlopen vóór de halve finale, want dan komen ze ook weer eens een keertje ver :)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus we are the champions Oblo

Andere antwoorden (5)

Italie is niet de meest sterke tegenstander. Het is geen kampioensploeg meer. (heb je ze gezien gisteren? Het lijkt wel een bejaardenclub, ze vielen me tegen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voetballen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat het Nederlandse elftal voornamelijk van eigen kracht uit moet gaan, gewoon ook de laatste wedstrijd winnend afsluiten (en Japan uiteraard daarvoor ook). Om kampioen te worden moet je iedereen kunnen verslaan.

Ik moet trouwens zeggen dat ik die Italianen gisteren behoorlijk vond tegenvallen, die wedstrijd durf ik nog wel aan (met die 3-0 in Oostenrijk nog in het achterhoofd...).
(Let op mijn woorden: Het kan zomaar zijn dat Slowakije en Paraguay de landen worden die doorgaan...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland moet Italie niet willen ontwijken, maar het juist als een uitdaging zien om zulke landen te verslaan! Je bent pas een terechte wereldkapioen, als je gewonnen hebt van de beste tegenstanders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar moeten ze niet over nadenken, gewoon spelen tegen Kameroen. en eindelijk eens overtuigend winnen!
(en niet de slappe hap van de eerste twee wedstrijden)
en Italie is niet zo sterk op het moment dus ik denk dat het goed komt tegen de italianen!

dus hoe ontwijkt het nederlands elftal italie de wereld kampioen: nou NIET