Is sporten nou echt goed mentaal/geestlijk voor iemand?

Niet dat ik fysiek nodig zou hebben. Word je er ook geestelijk sterker van bijvoorbeeld? Ook na een inspannende dag op je werk, heeft niet iedereen zin regelmatig te fitnessen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

ooit heb ik deze vraag ook gesteld aan een (amateur)bioloog, die zei dat je met sport je lichaam forceert meer zuurstof om te nemen en je stofwisseling op z'n kop zet.
Na afloop zit er meer zuurstof in je bloed wat gunstig is voor je hersenen waar je je beter door voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zie sport vooral als een goede afleiding! je hoeft dan niet meer te denken aan je werk of school. Ook al heb je een zware dag, je kan altijd afreageren op sport! Dus ja, maar zo zie ik het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die im sporten hun rust vinden en even niet meer aan dat drukken leven te denken maar dit geld niet voor iedereen. Ik heb het zelf een tijdje moeilijk gehad en kon toen me hoofd even leeg maken door te sporten maar iedereen id anders en iedereen vindt op een andere manier zijn rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is lastig uiteleggen maar ik voelde me gewoon berer en dacht niet aan de dingen die me telkens dwars zaten.
Als ik 's morgens moe, lusteloos en chagerijnig wakker word en ik ga een uur hardlopen, kom ik energiek, vrolijk en met goede zin weer thuis.
Ik heb dan weer zin in de dag en heb weer fut in m'n lijf.
Dus voor mij persoonlijk is sporten een weldaad voor mijn geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Er komt een stofje vrij in de hersenen waardoor je je beter voelt. Hoe dat stofje heet moet je mij niet vragen, maar het zal waarschijnlijk op 'ïne' eindigen.
Als het goed is krijg je dat ook als je chocola heet of verliefd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichaam en geest is één! Bij een goede fysieke conditie voel je je geestelijk en mentaal ook sterk. Daarom geeft het vaak een goed gevoel wanneer je hebt gesport. Een goed advies zou zijn: verleg je dag door een uur eerder naar bed te gaan en een uur eerder op te staan. Ga dan dat eerdere uurtje gebruiken voor een sportieve prestatie.