Is fitnessen wanneer je slecht geslapen hebt en moe bent nog goed voor je?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
8.8K

Antwoorden (6)

Nee hoor, kan je juist weer energie geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel zo dat de kans op spierblessures vergroot als je je lichaam te weinig (nacht)rust geeft.

Houdt hier wel rekening mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het met maten doet,
en je zelf goed in de gaten
houd is dat geen enkel bezwaar.
je moet het sporten niet overdrijven,
maar dat helpt je juist door deze
perioden heen.
Suc 6
12 jaar geleden
Afhankelijk van je "normale" conditie en voedingspatroon. Als dat allemaal wel oke is dan is er geen vuiltje aan de lucht. Je kan het ook die dag ff afwisselen met een dag flink lopen :D Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt juist minder moe, als je gepast gaat trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is het DE manier om juist weer energie te krijgen voor de rest van de dag.
Even lekker sporten (fitness, harlopen, zwemmen etc) helpt je de rest van de dag juist door.
Je bloed gaat weer stromen, je motortje gaat weer draaien en je lijf wordt weer 'wakker'.
Maak het niet te gek: Geen uitputtingsslag gaan maken tijdens het sporten, dan kan het inderdaad tegen je gaan werken de rest van de dag.

Het is iets anders wanneer je je niet lekker voelt, als je bv een griep aan voelt komen of erge hoofdpijn hebt. Dan is het wijzer om het sporten even uit te stellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je niet in dat vermoeide en lusteloze gevoel wil blijven hangen na een nacht slecht slapen, is sporten juist de oplossing om dat te doorbreken.