waaruit bestaat de opvulling van een boksbal en wat zijn goedkopere alternatieven voor een boksbal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.7K

Het beste antwoord

Boksballen bestaan met verschillende vullingen. Variërend van high-tech textielvezels tot rubberkorrels. Om zelf een koksbal te maken kun je hierwel wat mee denk ik: In eerste instantie kan je zeggen zand...

Een andere mogelijke opvulling is de volgende. Zeg een bokszak van 1.80m, dan neem je:
- grote vuilniszak reststukken zeemleer
- pvc buis van 1.50m en een diameter van zeg 20 cm minder dan de zak
- afsluitdop pvc buis
- zand

Vul de zak eerst op met 10 cm zeemleer, dan die pvc buis in het midden plaatsen en de rest van zeemleer eromheen. vervolgens die buis vullen met zand (en afsluiten met dop) en het laatste gedeelte opvullen... door het slaan zal de zak steeds harder worden en moet je zeemleer bijvullen... weegt zelfs dan nog zeker een 60 kilo en is ook erg hard (nadat deze goed ingezakt is)

Andere tips vallen op deze site te lezen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een boksbal bestaat uit kleine stukjes katoen/lycra. Er zijn lege zakken te kopen die je zelf kan vullen met ander materiaal, bijvoorbeeld Stukjes stof. Veel goedkoper zal het alleen niet worden en de kwaliteit gaat erg achteruit.