Hoe kun je tape resten goed van je huid halen?

Ik tape mijn knieën vaak in bij voor het hardlopen, maar als ik het tape weghaal blijven er tape resten op mijn huid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
14.3K
Delano123
12 jaar geleden
Je zou ook eens kunnen proberen om underwrap onder je tape te doen. Ideaal, dan blijft er geen tape aan je knie zitten.

Het beste antwoord

M'n moeder gebruikte vroeger wasbenzine voor pleisterresten, maar da's niet echt fijn voor je huid.

Olie werkt om mee te poetsen zonder dat je de huid beschadigt, en je hebt ook van die speciale voorverpakte doekjes die ze vooral in de zorg gebruiken, die kun je waarschijnlijk wel bij de apotheek halen. Ik ken in elk geval een doekje dat als merknaam 'remove' had, maar ik weet dat er meer varianten zijn. Vraag er eens naar bij de apotheek, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom al die minnen? Olie was ook het eerste waar ik aan dacht, daar lossen dingen als tapelijm, hars etc. prima in op. +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht al dat ik gek was ;-) Ik heb een huid waarvan de bovenste laag gewoon loskomt als je een pleister wat onvoorzichtig verwijdert, en veel tape gebruikt voor ik mijn orthopedische schoenen kreeg. Spreek dus uit ervaring, en genoemde dingen werken prima voor mij.

Andere antwoorden (6)

Zachtjes met een warm schuursponsje.

Toegevoegd na 12 minuten:
Nat en warm*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste met een nat sponsje eroverheen halen. want het nat is laat het beter los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een beetje slaolie op een wc papiertje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De taperesten kun je gemakkelijk verwijderen met terpentine. Dat stinkt wel, maar als je de huid daarna wast met een verzorgende zeep, zul je er niets meer van merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon warm en nat, tijdens het douchen/vlak na het douchen kan je het er gewoon met je handen afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een beetje boter op die plekken smeren dan gaat het er zo af.