Is een (vuurwerk)batterij met 2 kg kruit illegaal?

( Hier een voorbeeld met filmpje: ''Big Gold Crystal'' : http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?p=446447 )

Toegevoegd na 1 minuut:
Illegaal in Nederland bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het nu nog op je vingers natellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je zoiets illegaal willen? Lijkt me logisch dat dit dan niet in Nederland te krijgen is, of je moet naar een handelaar die vuurwerk uit het buitenland haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, daarom vraag ik het ook. Want voor zover ik weet is alles tot en met 500 gram legaal, en daarboven illegaal, maar schijnbaar niet.

Het beste antwoord

Het wordt in Nederland gedistribueerd door Cafferata uit Uden, staat behoorlijk onder controle , dan mag je ervan uitgaan dat het legaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is m.i. voor evenementen bedoeld (waar andere normen gelden) en niet voor particulier gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is legaal te koop in de winkels: http://www.vuurwerktoppers.nl/repelsteeltje/categorie/32/Crystal-Exclusive.html