Waar wordt kunstsneeuw van gemaakt?

Nu er weinig of geen sneeuw valt heb ik wel. Eens gehoord dat ze kunstsneeuw kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Als je op pistes bedoelt: Water, waar een vriespunt verhogend eiwit aan toegevoegd wordt. Als het koud genoeg is wordt dit gekoelde mengsel in de lucht versproeid en het bevriest. Dan valt het als kunstsneeuw op de grond.

Toegevoegd na 50 seconden:
plaatje: http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/uploads/1116f.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van elektriciteit. Het is onmogelijk om uitsluitend op mechanische wijze kunstsneeuw te maken dus er zit op sneeuwkanonnen dan ook een béste krachtvolt-aansluiting op: op tractoren met aftakas gaat het maken van kunstsneeuw namelijk niet.