Ik wil mijn (professionele)kruisboog via internet verkopen. Mag dit?

Ik heb de kruisboog ongeveer een jaar geleden gekocht. Maar nu heb ik geld gebrek. En daarom wil ik mijn kruisboog verkopen via internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Antwoorden (3)

Volgens mij moet je dat altijd doen via de winkel waar die kruisboog is uitgegeven. Als de koper via Internet een "stille" blijkt te zijn, ben je het haasje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het is per definitie niet verboden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe "professioneel" de boog is. Kijk hier eens, staat ook de kruisboog bij: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wapens-en-munitie/welke-wapens-zijn-verboden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Freek, bij het rijtje waarin kruisbogen genoemd worden staat duidelijk: "Het bezit van wapens uit de 4e categorie is in principe niet verboden." Kruisbogen mogen, maar je moet wel meerderjarig zijn, je mag er niet mee over straat als hij gebruiksklaar is etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mlodewijk: de interpretatie van de wet laat ik altijd aan anderen over ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is prima hoor Freek, daar heb je uiteraard ook professionals voor. :)
In Nederland mag je alleen een kruisboog bezitten als je 18 jaar of ouder bent.

Je kunt de boog dus wel verkopen, maar je dient je ervan te vergewissen dat de koper meerderjarig is.

Hoe je dit precies doet is je eigen verantwoordelijkheid, maar als de koper minderjarig is kun je wel problemen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag maar ik persoonlijk zou dat eerder in een tweedehands zaak laten verkopen of gewoon je geld terug vragen aan de winkelier waar je hem gekocht hebt. of als je het toch op internet wil zetten gebruik dan een site die zeker te betrouwen is!