Waarom zijn de prijzen voor verschillende sporten zo verschillend?

zo kost mij de contributie voor een maand voetballen 15 euro, en om een maandje te dansen 30.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Hangt van verschillende dingen af.
Voetbal is een teamsport, zodat je met een heel team de kosten kan opbrengen. Soms is de accommodatie van de gemeente, waardoor de kosten lager zijn. En de trainers en leiders zijn vrijwillegers die niet betaald worden.
De dansschool is een bedrijf, wat winst wil maken, vaak een eigen dansschool/gebouw heeft.
Bij zaal sporten zal een gymzaal gehuurt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft inderdaad met de sport te maken. zelf doe ik tennis, dat kost maar liefst 124, 00 euro. terwijl mijn zus handbal doet, wat 30 euro kost.

Toegevoegd na 1 minuut:
(ik zit in een team van 3 meiden, we moeten dit bedrag allemaal betalen. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haal je niet wat door elkaar, per jaar en per maand bv?
Ik betaal 70 euro per jaar voor tennis (zonder training), en nog een 10-tje pp voor de voorjaarscompetitie
in een teamsport deel je de kosten het kna er ook aan liggen dat bij dansen de dansinstructeur betaalt wordt en bij teamsporten (vaak) niet betaalt, tenminste mijn trainer werkt vrijwillig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult zien dat niet alleen bij de verschillende sporten, maar ook bij verschillende verenigingen en leeftijdsklasse de contributie verschillend is. Om even mijn eigen (handbal)vereniging als voorbeeld te gebruiken dan zal je zien dat de volgende dingen worden betaald met het contributiebedrag:

• Verbondscontributie
• Training- en wedstrijdfaciliteiten (huur veld en zaal)
• Deelname aan twee toernooien.
• Bijdrage in de kosten voor evenementen georganiseerd voor de jeugd.
• Bijdrage in de kosten voor teamtassen (spelershirts en keepershirts)
• Te maken kosten voor bovenstaande.

Dit zit dus bij de contributieprijs inbegrepen.

Ook zal je zien dat in de leeftijdsklasse dus verschillen zitten. Zo zit bij ons tussen de E/F-jeugd en de senioren al zo'n €14,- verschil per maand in deze kosten!

Blijkbaar hebben ze in jou geval dus bij de voetbal minder contributie per persoon nodig bij de voetbal om alles in orde te houden dan bij het dansen.

Vaak wordt er vergaderd door verschillende "hoge pieten" van een club of deze contributie aangepast moet worden en hoeveel deze dan meer of minder wordt.

Wat ook nog kan is dat er bij de voetbal van je verwacht wordt dat je zelf je tenue, voetbalschoenen etc. in kosten brengt, hier zal vast ook rekening mee gehouden worden. Kan misschien ook nog een klein beetje meespelen in de keuze van een bepaald contributiebedrag.