Waarom doen mensen hun best om voor het nationaal elftal uit te komen?

ik zou echt niet buigen voor een trainer
voor het geld hoeft men dat niet te doen denk ik
ik zou echt niet uit en treurig bedelen hoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Rijke mensen, zoals topvoetballers, doen het ook niet meer voor het geld.
Het heeft te maken met trots.
Het is toch geweldig om in het nationaal team van je land te mogen en kunnen spelen?!
Wat een geweldige ervaring, en wat een fantastisch verhaal om later aan je kleinkinderen te kunnen vertellen.
Het heeft dus te maken met plezier, trots en eer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft er gebedeld? RvN werd opgeroepen omdat hij op dat moment de beste optie was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh Haydy, fijn dat je m'n antwoord waardeert.
Ik dacht dat ik 'niks weet'...
(weet je nog?)

Andere antwoorden (9)

Omdat het een eer is om de vlag van je land te mogen verdedigen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk ook dat voor een sporter het hoogst haalbare is om op een WK of EK te mogen presteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk heb je, dat zou ik ook niet doen. Het is graag of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het nu over van Marwijk? Ik vond dat Marco zich meer als een God gedroeg dan van Marwijk.
Het is toch een grote eer, om voor het nederlands elftal te mogen uitkomen.

Aan het eind van iemands carriere wordt het aantal interlands ook zwaar meegewogen, bij het bepalen of iemand succesvol is geweest of niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat je trots bent dat je voor je land mag uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je nationaal elftal een titel binnenslepen (WK/EK bv.) is voor de meeste voetballers de mooiste prestatie die ze kunnen leveren. Ze moeten natuurlijk wel in het elftal zitten om daadwerkelijk met het elftal die titel binnen te slepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nationale elftal, daar worden de eliten voor geselecteerd, de betere spelers. Dus als je daarvoor mag uitkomen, dan weet je dat je op jouw positie je mannetje staat.
Inderdaad, voor het geld hoeven ze het niet te doen, maar als je zo ver gekomen bent dat je opgeroepen wordt voor de selectie, dan denk ik dat je heel wat meer gepresteerd hebt dan jij momenteel. (En ik).
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Zo zijn er veel, topspelers, alleen ze moeten zich wel waar maken en zich in de kijker spelen.
Niet iedereen doet dat hoor er zijn genoeg spelers die bedanken voor het Nederlands elftal.

Maar voor de meeste voetballers is dit het hoogst haalbare en een goede manier om zichzelf in de kijker te spelen voor grotere clubs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je marktwaarde verhogen. Je hebt bij een wedstrijd tussen twee landen meer aandacht dan bij een wedstrijd tussen twee clubs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nooit voor het geld, ze krijgen er niet voor betaald.
Er zijn meerdere redenen:
1. Het is een eer om je land te representeren & de eer van je land te verdedigen.
2. Het is 1 van de hoogste niveaus.
3. Interland zijn 'eerlijke' wedstrijden, het gaat er niet om hoeveel geld een land heeft, maar hoeveel talent(geld helpt, maar is niet het belangrijkste).
4. Het verhoogt je waarde en kan je aan een nieuwe club helpen. Als je uitblinkt op een EK/WK zien alle grote clubs dat. Als je uitblinkt bij SC Herenveen(of een club van die trant) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze er trots op zijn om voor hun land te mogen uitkomen.