Hoe zit de constructie tussen Feyenoord en Excelsior nou precies in elkaar?

Want dit seizoen zijn er een paar spelers gratis van Excelsior naar Feyenoord gegaan en andersom.

Worden de spelers allemaal verhuurd aan Excelsior? Of zit het anders in elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Feyenoord 'stalt' spelers bij Excelsiot, het is een zg. satellietclub van feyenoord. Feyenoord betaalt dus al de salarissen van zijn spelers als ze bij Excelsior wedstrijdritme op kunnen bouwen, omdat Excelsior dit niet kan betalen. Als ze ze nodig hebben en ze zijn goed genoeg, halen ze ze weer terug naar Feyenoord.
12 jaar geleden
Feyenoord leent jonge spelers, die nog geen speeltijd zouden krijgen in het eerste elftal van Feyenoord uit aan Excelsior. Als ze dan "goed genoeg" zijn voor het eerste elftal van Feyenoord worden ze teruggehaald. Dit seizoen werden bijvoorbeeld Guyon Fernandez, Jordy Clasie, Kaj Ramstein en Miguel Nelom naar Feyenoord gehaald.

Feyenoord en Excelsior hebben samen ook hun jeugdopleiding. Dit loopt door tot de A-junioren.