Wat is de les inhoud van een krav maga training?

Ik wil binnenkort meedoen met krav maga. Nou vroeg ik me af wat ze in zo'n uur allemaal doen. Waarop ligt de accent bij de conditietrainingen? En op wat voor technieken worden er vooral getraind? En neem aan dat je dan afsluit met sparren? Hoe lang is dat ongeveer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Rieneke1
12 jaar geleden
sterkte!
een vriend van me doet krav maga, en is regelmatig bont en blauw, het gaat er blijkbaar hard aan toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank =]
haha ja hoor daar ook verhalen over, mensen die ook gaan kotsen. Ik ben dan wel wat gewend karate en boksen dat ik eerder heb gedaan, maar dit zal mss wel wat insenser worden.

Het beste antwoord

Allereerst denk ik dat de les inhoud verschilt per sportschool. In krav maga zijn echter veel verschillende technieken variërend van makkelijk naar moeilijk. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad zal je levels behalen.. In het begin zul je voornamelijk 'kennis' maken met krav maga en simpele maar doch effectieve technieken leren. Denk aan de techniek om uit een verwurging om je nek te komen.. Welke technieken je in een les gedaan hebt, komen vaak terug in de eind oefening. Bijv dan niet 1vs1(zoals bij het oefenen van de technieken) maar 3vs1. Het zal er harder aan toe gaan omdat er meerdere aanvallers zijn. De eindoefeningen zijn pittig te noemen, het is niet alleen conditie maar ook tactisch te werk gaan! Krav maga heeft ontzettend veel technieken, bijna uit elke denkbare situatie is een techniek getoverd.. Als je begrijpt wat ik bedoel!