Is het toegestaan om met handbal met twee handen een doelpunt te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Ja dat mag, als je je gewoon aan alle andere regels houd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Regels worden alleen gemaakt als dat ergens voor dient. Behalve in zeer uitzonderlijke speelsituaties, zal geen enkele handballer er ook maar over piekeren om een doelpunt te maken, met 2 handen.

Bij een doelpunt draait het vooral om precisie van het schot, de snelheid van de bal, en de snelheid van beslissen voor een doelschot. Natuurlijk heb je de 2e hand heel even nodig bij de voorbereiding van het schot, maar van de precisie en de snelheid van het schot komt echt niets terecht, als je dat met 2 handen doet. Dan krijg je een soort inworp zoals bij voetbal ;-)