Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat het Nederlandse voetbalteam niet naar de Olympische spelen?

Volgens http://sport.infonu.nl/kampioenschappen/92834-olympische-spelen-2012-londen-speelschema-voetbal.html gaan deze landen deelnemen aan de Spelen: Brazilië, Egypte, Gabon, Groot-Brittanië, Honduras, Japan, Marokko, Mexico, Nieuw-Zeeland, Senegal, Spanje, Uruguay, Verenigde Arabische Emiraten, Wit-Rusland, Zuid-Korea, Zwitserland.

Maar nu zie ik landen staan zoals Egypte, Fabon en de Verenigde Arabische Emiraten en ik vraag mij af waarom Nederland, Duitsland, Italië of Portugal er niet tussen staan? Wij/zij zijn toch veel beter dan bijvoorbeeld Gabon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
15.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gabon is voetbalkampoen voor onder de 23 van Afrika en Nederland was zo "goed" dat ze met het Europese voetbal voor onder de 23 niet eens mee mochten spelen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

We zijn niet goed genoeg:) niet gekwalificeerd ( komt vaker voor;)

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1811930/2010/10/11/Jong-Oranje-verliest-zicht-op-EK-en-Olympische-Spelen.dhtml
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds de kwalificatie voor de Olympische Spelen 1992 geldt voor mannen dat ze maximaal 23 jaar mogen zijn (met 1 januari van het olympisch jaar als peildatum). De UEFA wees daarop het Europees kampioenschap onder 21 voorafgaande aan de Spelen aan als kwalificatietoernooi voor Europa.

Dan gaat het tegenwoordig om het toernooi van jet jaar voorafgaand aan de olympische spelen.

En in 2011 wist Jong Oranje zich niet te plaatsen voor dat toernooi, en dus ook niet voor de olympische spelen

Toegevoegd na 12 minuten:
En dat was bij Duitsland, Italië en Portugal precies hetzelfde. Gewoon binnen Europa niet goed genoeg ;-)

En dus zijn het Spanje, Zwitserland en Wit Rusland die vanuit Europa een Olympisch balletje mogen trappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding