Waarom hebben sumoworstelaars van die rare broekjes aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
7.5K

Antwoorden (5)

kunnen ze elkaar bij die riem pakken om elkaar om te gooien, rest denk ik zo gevormd door cultuur toen het bedacht werd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat zeker of is het een beredenering? Meisjes hebben ook geen lang haar omdat ze er dan goed aan getrokken kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want ze zijn halfnaakt en je ziet de helft van de billen, ik zie ook het nut er niet van, boksers hebben toch ook gewoon een normaal broekje aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maar militaire hebben wel kort haar om er niet aan getrokken te worden, Als je kijkt naar een aantal sumo wedstrijden dan zie je dat dit een van de punten is waarmee ze elkaar goed vast kunnen pakken. als dit uit een slap stukje stof bestaat scheurd het. Dus vanuit die redenatie ben ik vrij zeker dat het hiervoor is. ooit iemand me verteld
Zo word het ook moeilijker de ander weg te duwen want er is niet zoveel grip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat raar broekje is een mawashi ,en heeft de volgende functie:

De worstelaars in de herencompetitie dragen als enige wedstrijdkleding een zeer sterke gordel van linnen (bij de profs in Japan is deze van zijde!) die zij om hun middel dragen. Deze gordel wordt de mawashi genoemd. De lengte van de mawashi hangt uiteraard af van de omvang van de worstelaar en kan zelfs twaalf meter lang zijn bij de zwaargewichten! Ook de vrouwen dragen een mawashi. Zij dragen hier echter ook nog een zogeheten aerobicspakje onder.

Omdat de worstelaars met uitzondering van hun mawashi naakt zijn, toont dit dat zij 'ongewapend' de strijd in gaan. De mawashi heeft echter ook nog een andere, zeer belangrijke functie: het geeft de tegenstander houvast, waardoor de diverse worstel- en werptechnieken mogelijk zijn.

Het omdoen van de mawashi is nog een hele klus, aangezien hij van stevig linnen is en goed vast moet zitten met een speciale knoop. Hierbij is dus wel wat hulp nodig. Mocht je mawashi tijdens een wedstrijd toch af gaan, dan is de wedstrijd verloren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze niet in hun blote snikkel mogen worstelen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I like!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder broekje zouden ze de verkeerde dingen kunnen pakken :p
Zonder broekje zou het al snel zijn afgelopen als iemand raak grijpt.