Hoe berekend een fitness apparaat het calorie verbruik?

Bijv een hometrainer, een crosstrainer of een loopband.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Je moet vaak je gewicht, lengte en geslacht invullen. Daarna meet hij hoeveel omwentelingen per minuut je maakt/je snelheid.
Door je andere gegevens weet je fitnessapparaat hoe snel je dan beweegt en hoeveel energie je dat kost: als je erg zwaar bent kost het meer energie om je trappers een keer rond te krijgen dan wanneer je een stuk lichter bent.

Het is dus gewoon een voorgeprogrammeerd rekensommetje. Het apparaat kan er natuurlijk wat naast zitten, maar over het algemeen zal het aardig kloppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het fitnessapparaat kan de kracht meten waarmee hij je bewegingen tegenhoudt. En de afstand die je aflegt.
En kracht maal weg is energiegebruik. Althans de energie die je in het apparaat stopt.
Je gebruikt ook nog energie om jezelf op te warmen, en wat weer wordt afgevoerd door zweetverdamping. Die kan hij niet meten.