het ligt aan de leefttijd, bij jongere kinderen is er geen verschil.
Bij oudere kinderen rond de 15 zie je wel al dat jongens een betere bouw hebben om te sporten.

Meisjes zijn er meer opgebouwd om zich voort te planten,
dat is de reden dat zij bredere heupen hebben, anders kan de baby niet lekker liggen tussen de bekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mautje1
een jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord dit kan ik voor school gebruiken.

Andere antwoorden (7)

Omdat mannen doorgaans meer kracht/energie hebben dan vrouwen. Sterker lichaam, betere spierontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens hebben over het algemeen een beter uithoudingsvermogen dan meisjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niemand alles even goed kan, en daarom zijn meisjes soms "ook" beter in sport als jongens, net zoals jongens soms beter zijn als meisjes..

Het ligt er ook maar net aan welke sport er beoefend word natuurlijk, gaat het om kracht sporten en dergelijke , dan heeft een jongenslichaam wel een voorsprong omdat hij van nature sterker gebouwd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt puur aan om wat voor sport het gaat, en in welke klasse dat je de sport beoefend..
er zijn zeker ook veel meisjes die in een bepaalde sport weer beter zijn dan jongens...
een jongens lichaam is anders opgebouwd wat speiren betreft, een mannen lichaam kan ook veel zwaardere lichamelijk werk aan dan vrouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek zijn jongens beter gebouwd om bepaalde sporten uit te oefenen dan meisjes.
Daarnaast zijn jongens doorgaans energieker en is hun grove motoriek beter ontwikkeld dan hun fijne motoriek, wat bij meisjes juist weer beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben doorgaans een betere conditie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jongens hebben betere ontwikkelde spieren in plaats van meisjes.
ze hebben allebei hetzelfde uithoudingsvermogen.(ligt eraan als je aan sport doet)
voorbeeld: een jongen sport niet, maar een meisje wel dan hebben de spieren van het meisje zich beter ontwikkeld.
maar als de jongen nou gaat sporten, dan is die jongen weer sterker, omdat de spieren van een jongen altijd sterker en groter zijn.