Mag ik als kind buiten spelen terwel er auto's staan

Ik ben 14 zit op voetbal en woon in een hofje maar nu word ik para van al die mensen die gaan klagen over dat ik de bal te dicht bij hun auto houdt maar mag ik nou buiten voetballen of niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk of het mooie auto's zijn zoniet dan mag je er voetballen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is para?

Het beste antwoord

Je mag natuurlijk wel voetballen maar je moet wel uitkijken voor schade aan die auto's. En ik begrijp die klagers eerlijk gezegd wel want meestal gaat het zo dat als er schade aan die auto's ontstaat, de dader het hazenpad kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (5)

wat mij betreft mag je buiten op straat voetballen, want waar zou je het anders moeten doen?
Maar in een straat waar veel auto's geparkeerd staan is het natuurlijk wel een beetje manoeuvreren, voorzichtig voetballen. Heb je dichtbij geen trapveldje, een blinde muur waar je tegen kunt voetballen, of een park?
Of je zou een wat zachtere bal kunnen gebruiken, maar ja ik snap natuurlijk ook wel dat dan de lol van voetballen er een beetje afgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn auto word ook veel gevoetbald en ik heb toch steeds weer schade aan de auto door het voetballen. Lijkt jou dat ook niet vervelend voor andere mensen. Heb veel geld gespaard voor de auto en als ze nou kwamen aanbellen dat zij dat gedaan hebben dan ben je er toch voor verzekerd maar het probleem is dat ze niet aanbellen en ik voor de schade kan opdraaien. Ik denk dat je daar eens over na moet denken.

Er is geen wet idd dat je het niet mag maar ga eens bij jezelf na als jij straks een mooie auto hebt staan daar of jij dan nog zo blij bent met wat je nu doet?

Rekening houden met elkaar heet dat en er zullen vast wel plekken zijn waar je lekker kunt voetballen waar geen auto's staan. Misschien 2 passen verder lopen maar dat moet toch geen probleem zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.+1
Wettelijk gezien is het absoluut toegestaan. Maar ik kan me voorstellen dat dat je buren bang zijn. Ze zeggen alleen tegen je dat het niet mag om schade te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetballen doe je op plekken waar je geen beschadigingen aan spullen van anderen aan kan brengen.
Dus zeker niet in de buurt van waardevolle spullen zoal;s auto's en ruiten.
Je krijgt dan gegarandeerd ruzie of je moet een heel goede verzekering hebben.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag wel, maar wat is er nu aan om tussen auto's te voetballen? Je kunt toch helemaal niet lekker spelen als er obstakels staan? Waar je ook nog eens voor moet uitkijken? Want dat doen jullie natuurlijk wel, want je wil geen schade veroorzaken.........
Stap op je fiets, neem je bal en je vrienden mee en zoek een een veldje op, een park, een plein of wat dan ook. Je bent al 14 dus dat kan makkelijk.
Iedereen blij.
Veel plezier.