waarom gaan meestal manegepaarden heel vaak door hun benen [knieën, enkel] ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Omdat er elke dag veel op de paarden wordt gereden. Al is het wel zo dat bij sommige maneges een maximum tijd op de paarden mag worden gereden. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is dan de oorzaak daarvan? want is 1 a`2 uurtjes [verschilt per paard] per dag veel voor een manege paard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjaa, ik denk dat t zo zit: een paard die wordt gereden, en daarna in de stal wordt gezet.
Ik denk zelf eigenlijk dat een manegepaard niet lekker in de wei mag staan elke dag een uurtje of 2. Dus dan worden ze op stal gezet en. Misschien daardoor wat stijvere benen?
jodyenboyke
11 jaar geleden
Een gezond manegepaard, met goede hoefverzorging, schone stalling en een goede bodem van de rijbak, zou zonder problemen 2 uurtjes per dag moeten kunnen werken. Wel is het zo, dat als het paard onvoldoende ondersteuning krijgt van de ruiter, niet goed oplet en dus vaker struikelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn manege paarden die wel meer dan 2 uurtjes rijden/werken..daarbij zitten er verschillende mensen op, van kind dat te lomp is tot een zware volwassene die veel vraagt van het paard.