Hoe kan ik sneller worden in rennen

Kan het wel een beetje maar wil sneller en het langer volhouden. Of hoe kan je je beenspieren trainen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij leer je sneller te rennen door bergafwaarts te rennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist door bergopwaarts te rennen

Antwoorden (2)

Vaak rennen, en in kleine stapjes.

Ga niet meteen op vol tempo rennen, maar gewoon iedere keer steeds een beetje langer en op een rustig tempo.
Hiermee bouw je een conditie (en beenspieren) op waardoor je sneller kunt rennen.

Als je wilt gaan sprinten, niet meteen hele grote stappen zetten, maar beginnen met kleine stapjes en steeds grotere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met intervaltraining kun je je snelheid verhogen!

Wat is intervaltraining?
Verschillende hardlooptempo's in één training. Hier moet je eigenlijk pas aan beginnen als je een goede basisconditie hebt en dus eerst moet je je trainingsafstand verhogen en de trainingstijd verhogen.

Dit kun je doen door juist MINDER hard te gaan lopen dan je nu doet. Hierdoor hou je het langer vol en geef je je spieren en algemene conditie de kans om te ontwikkelen. Als je een uur achter elkaar kunt rennen (al is het op laag tempo, als je het maar volhoudt), dan pas zou je moeten denken aan een sneller tempo.