Wie heeft er tips voor een dagje uit met ons vierjarige dametje?

Onze kleindochter komt het weekend logeren.
We wilden haar verrassen met de dierentuin, maar het weer wordt zo slecht zaterdag.
Toen hadden we het idee ; de pannenkoekenboot, maar die vaart pas uit om half 5
Wie heeft er een leuk idee, moet natuurlijk wel binnen zijn..

Toegevoegd na 4 minuten:
Het liefst in Gelderland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Blijf thuis en ga koekjes bakken met jullie kleine dame. Vind ze vast geweldig. Laat haar lekker kliederen en proeven. Hartstikke gezellig om met oma (en opa) te doen!! Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... aandacht telt inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cindy, dat idee had ik ook al in mijn achterhoofd, samen cupcake's maken..
Maar ik wil toch graag iets achter de hand hebben.
Bedankt voor je tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vinden bijna alle kinderen fantastisch, en zeker met opa en oma. Ik denk nog wel leuker dan ergens naar toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo op dit moment naar buiten kijk...het hóóst (regent erg)
We gaan lekker muffins maken, als ze dan klaar zijn maken we een kopje thee/limonade.
Dan gaan we de muffins opsmikkelen bij een leuke tekenfilm.

Andere antwoorden (9)

Misschien zit hier iets tussen voor jullie:

http://www.leukedingendoen.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de site vaker gezien, heb er net al even geneust :)
Bedankt voor je tip +1
Het land van Jan Klaassen in Braamt vlak bij Doetinchem is ook erg leuk voor kleine kinderen en gedeeltelijk overdekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben net naar de site geweest, ziet er wel leuk uit..
Bedankt voor de tip +1
Heb je wel eens gedacht aan een binnenspeeltuin zoals ballorig of chimpie champ of wat voor namen ze dan ook hebben?
Mijn kinderen vonden dat echt geweldig op die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak van je kleinkind een prinses, verkleedt het met mooie kleren van een echte prinses... En ga daarna overal heen, naar de super, niet speciaal ergens heen, maar behandel haar als een prinses... Een hele dag lang... Kost niets en je bent er helemaal voor je kleinkind... Ze zal het nooit meer vergeten... en ook prinsesseneten maken enz enz... Het gaat allemaal vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix, Als ze bij ons is, is ze al dè prinses en heeft onze aandacht voor 48 uur!
Alleen het wapperen met de grote veer ontbreekt nog, maar ja, daar ben je opa en oma voor..zucht :)
Bedankt voor je tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, ik vind dit een briljant idee. Het is niet alleen goedkoop, ik denk inderdaad ook wel dat kinderen zo iets veel bijzonderder vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik maar zulke grootouders, (ook) zucht... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, hoezo? Wil je je ook verkleden als prinsesje dan? ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een troost xinix, ik heb ze ook nooit gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som, ja tuurlijk, met laarsjes en hoge hoedje enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix, Weet je, zij is niet echt een meisjes meisje..Ze houdt niet van jukjes of rokken, je maakt haar meer blij met een voetbal als met een leuke pop..snap je? ;)
Ik had het vergeten er bij te zetten..
Als je het toch wilt wagen in de dierentuin: Ouwehands in Rhenen heeft een binnenspeeltuin, Ravotapia. Maar misschien is ze daar nog net iets te klein voor. Burgers Bush heeft een aantal binnen locaties.

Maar eerlijk gezegd vind ik de tip van Xinix nog veel leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oranjestad
Dolfinarium
Een of ander zwemparadijs?
Boerderij bezoeken?
Film, kindermatinee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de site's bekeken, wel leuk.
bedankt voor je tips +1
toverland in sevenum is geweldig voor die leeftijds klasse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net gekeken op de site, erg leuk.
Er zijn veel buitenactiviteiten, en aangezien er slecht weer wordt verwacht..
Maar, ik heb hem in mijn favorieten gezet, leuk om een keer met z'n allen te doen.
Bedankt voor je tip +1
nou gewoon even wat koekjes deeg kopen
en dan prinsessen glazuur
en als ze dan klaar is en ze zijn gebakken
haar als een prinses behandelen
en dan als je bodschappen gaat
doen haar ook als prinses behandelen
ik heb zelf ook een zusje van 6 en dit heb ik met haar ook eens gedaan
ze vond het super

ps moet je doen is voor je zelf ook leuk
je kan een foto shoot doen ook leuk

merel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat inderdaad heel leuk is, zijn die overdekte binnenspeeltuinen. In Gelderland heb je "Chimpie Champ" in Oosterhout (bij Nijmegen) en "Jungle Town" in Wijchen (ook bij Nijmegen). Ze hebben ook eigen website's. Kijk er maar eens op. De toegangsprijzen vallen ook reuze mee.
Wat ook nog leuk is, is park Tivoli in Berg en Dal (ook bij Nijmegen). Is vooral leuk voor kleine kinderen. Het grootste gedeelte is daar wel buiten, maar er zit ook een binnenspeeltuin bij. Kun je tussendoor naar binnen als het gaat regenen. De attractie's zijn daar gewoon heel erg leuk voor kleine kinderen. Het is er niet te groot, dus lekker overzichtelijk. Tegenover Tivoli heb je dan ook nog eens een pannenkoekenrestaurant. Helemaal leuk!
Wij zijn ook weleens naar het "TV-toys museum"in Dieren geweest. Dat is een museum met allemaal stripfiguren en figuurtjes van de TV. Van de Fabeltjeskrant tot aan Donald-Duck. Ook heel erg leuk en helemaal overdekt. Het is alleen wel zo dat dit museum nu gesloten is, omdat het verhuisd wordt naar een andere locatie. Volgens mij naar Zutphen, als ik het goed heb. Ik weet niet of ze inmiddels al daar zitten. Misschien even opzoeken via google of zo?
En draaien er geen leuke kinderfilms in de bioscoop?
Of kan ze nog niet zo lang stilzitten? En dan daarna b.v. naar de Mac Donald's voor een Happy Meal. Ook altijd leuk voor kinderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enne ....Dippie Doe in Cuijk. Ook een hele leuke binnenspeeltuin.