Ik heb weer een weddenschap afgesloten dus HELP! Wat is ons meest dierbare, materiële, bezit dat we niet willen missen en waarom is het zo belangrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah je vraagt dus om advies !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou op zeg... natuurlijk niet... het is puur voor de fun en een doos bonbons..je kunt me gerust een weddenschap-verslaafde noemen.. ;-)

Het beste antwoord

Mijn caravan. Ik vind het heerlijk om te midden van de natuur mijzelf weer terug te vinden, en te herontdekken.
Het leven is soms zo gehaast, en dan is het fijn dat je dat soms kunt stopzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (27)

op dit moment mobiele telefoon
men voelt zich dan onbereikbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drinken? Anders ga je dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja? Een fles drinken, een glas water.. is toch materiaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus iemand die veel eten in huis heeft is materialistisch?
Voor mij zijn dat mijn medicijnen.Omdat ik zonder waarschijnlijk snel van GV afscheid zal moeten nemen en van veel meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel heel vervelend, maar ik zou het toch niet "een materieel bezit" willen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Moolkeesje join the club lol
foto's
Omdat die gekoppeld zijn aan herinneringen, en omdat de foto's die je hebt onvervangbaar zijn.
14 jaar geleden
Een dak boven ons hoofd. Wie wil er nu dakloos zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou... zonder dak boven je hoofd kun je wel mooi de sterren zien. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kan ik ook wel gaan bekijken met een dak boven me hoofd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@duchatain dus dat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pucca. Dus dat wat? Niet onaardig bedoeld, maar ik begrijp je niet.
Google. Probeer maar eens een dag zonder google- diensten: google, youtube, google maps, websites met google maps en google ads....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan best een dag zonder Google, ook wel meerdere dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De NRC next had er een mooi artikel over. Surfen en werken zonder gebruik van google - diensten. Het blijkt dat je bijna geen website kunt bezoeken zonder google te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dit: "Chinese wetenschappers denken ook dat ze niet zonder Google kunnen. Uit een klein onderzoekje van Nature News blijkt dat 84 procent van hen meent dat hun werk zonder Google redelijke tot behoorlijke schade zal oplopen. Want zonder Google geen Google Scholar, en dat blijken ze best vaak te gebruiken om andere wetenschappers en papers te vinden." Dus al je geen Chinese wetenschapper bent, dan zou je nog best zonder moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel een artikel dat twee NRC-next redacteurs zelf hebben geschreven, na een week geen google diensten gebruiken. Vorige week geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie: http://www.nrcnext.nl/blog/category/rubrieken/week-zonder-google/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, that's the one
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dat soort acties natuurlijk met een flinke korrel zout nemen, meestal veelal bedoeld om in dit geval NRCnext te promoten. Google trekt de aandacht, dus onderzoeken over het gebruik van Google ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, meningen verschillen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een week geen google kan best.. maar dan wil ik wel een andere mobiele telefoon lenen (android phone). Want een week zónder mobiel gaat me mindergoed bevallen (zeker nu ik op krukken loop...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn je krukken dan nog wel een dierbaarder bezit dan een telefoon
Ik zou mijn computer geen dag willen missen, maar hij is mij niet dierbaar. Hij is gemakkelijk te vervangen.

Hoewel dat voor een gitaar in essentie ook geldt, is mijn gitaar mij wel dierbaar, die zou ik absoluut niet willen missen. Ik speel er dagelijks op, behalve nu, want hij is 'bij de dokter'. Ik ben gehecht aan het specifieke geluid en de eigenaardigheidjes van het bespelen zijn mij inmiddels vertrouwd geworden.

Ik denk dat voor mij mijn gitaar het meest dierbare materiële bezit is.
14 jaar geleden
Mijn insuline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn auto.Die brengt me naar mijn werk en naar elke bestemming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn trompet, het is mijn uitlaatklep en tja je hecht je eraan. Voor de rest is veel makkelijk vervangbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn meest dierbare materiele bezit is mijn bed. Deze zou ik absoluut niet kunnen missen om elke morgen weer fit aan de slag te kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is onze oude en vertrouwde aardkloot het dierbaarste bezit!

We zouden echt niet zonder kunnen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze fotoalbums. Tenminste, als er brand in mijn huis zou zijn, zou ik als eerste mijn fotoalbums pakken(er zijn geen kinderen in huis), nog snel denken aan mijn handtas en dan vertrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets materieels waar van ik echt niet zonder kan.

Maar.. er is wel iets wat ik vreselijk zou missen en ook het eerst (materiële dan hè )zou redden als hier brand uitbreekt.

Ik heb van/voor mijn beide kinderen vanaf zwangerschap tot een jaar of 12 dagboeken bijgehouden. Verhalen, anekdotes, tekeningen, verterstrik diploma's je kan het zo gek niet bedenken of het zit er in. Nu ik wat ouder word merk ik hoeveel kleine lieve dingen je vergeet. Hoe je soms dingen door elkaar haalt ... als ik er eentje pak en doorblader ben ik weer helemaal "daar".

Ook de kinderen vonden en vinden ze geweldig. Met elk nieuw vriendje of vriendinnetje werd het tot in den treuren doorgebladerd. Met veel gelach, aachhh en oohhss tot gevolg.

Ik heb altijd geroepen tegen m’n kinderen, als jullie op jezelf gaan mag je ze meenemen.

Maar ze staan stiekem nog steeds lekker bij mij in de kast ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep! Een plus.
Zo herkenbaar en zo leuk.
Ik heb dat ook gedaan. Inderdaad aan de jongens meegegeven toen ze een eigen huis gingen bewonen.
Als ik daar ben, dan bladeren we ze nog wel door en natuurlijk genieten de partners van de jongens er ook zo van.
Voor mij niets, ben wel gehecht aan sommige dingen, maar zou ik ze kwijt raken op wat voor manier dan ook, jammer, maar niet het einde van de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAT IS JE VERVOERSMIDDEL,NIEMAND KAN ZONDER,WANT JE WIL GEEN HUISMUS ZIJN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wil niet, ben wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan best zonder auto, zonder fiets.
Er is altijd nog de bus en de trein en je benenwagen.☺☺
voor mij is geld het meest belangrijke bezit want zonder geld kan je helemaal niets kopen en je rekeningen niet betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
maar het zal toch niet een 'dierbaar' bezit zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee op dit moment is het me niet dierbaar ,maar ik stel me zo voor dat ik totaal geen geld meer heb ja dan ga ik het wel missen want dmv geld kan je heel veel dingen doen en kopen
rose
14 jaar geleden
maar het is dus gemakkelijk vervangbaar...
Wat "ONS" meest dierbare bezit is, ik zou het niet weten.
Veel van wat hier langskomt zal wel waar zijn: Die auto, vooral mannen. De telefoon, altijd en overal.
De computer en internet, iedere dag weer.

Op vakantie is het heerlijk om 6 - 8 weken lang geen computer, geen televisie, geen internet te hebben. Niet perse te hoeven douchen, geen bad en geen luchtjes en geen make-up. Ik houd niet echt van luxe.

Wat ik dan zou missen zijn niet "dingen" , maar wel genotsmiddelen, zoals mijn drankje en mijn sigaretje.

Ben benieuwd of dat nog herkenbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn auto, omdat ik een hekel heb aan openbaar vervoer en toch overal heen wil!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het dierbaarste bezit van de mens is ongetwijfeld het lichaam... wij zijn er gek op... doen er alles voor om het te behouden en te cultiveren... we hebben er alles voor over en denken dat we zonder het lichaam niet kunnen leven... we zijn er van overtuigd dat we zonder lichaam nergens zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geneigd te zeggen: mijn PC. Ik regel veel online en dat zou dan ineens toch moeilijk worden.

Maar ik denk toch dat ik ga voor WC-papier. Dat zou ik toch nog minder graag missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn meest dierbare materiële bezit zijn toch wel mijn fotoboeken en mijn boeken.
Die fotoboeken staan natuurlijk voorop want daarin staat mijn leven en nog belangrijker dat van mijn kids, dat zou het allerergste zijn als ik dat zou moeten missen. Verder kan ik alles missen, maar zonder boeken om me heen, zou het toch wel minder zijn. Voor rest maakt het me niet zoveel uit, een computer, een auto enz. het is super comfortabel maar uiteindelijke luxe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus voor de fotoalbums.
Ik zou mijn kleren niet willen missen, anders sta je zo in de publiciteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn computer met internetverbinding.

Misschien heel vreemd maar omdat ik veel op reis ben, kan ik mijn computer met internet absoluut niet missen!

De voornaamste redenen zijn natuurlijk voor mijn werk, maar ook om contact met het thuisfront te houden en ik ben een nieuws-junkie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle voorwerpen waar een herinnering aan zit; dit kan zijn met een geur, met een gedachte, een lading.

Verder denk ik: de planeet Aarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn baan.... tenminste mijn salaris.
zonder dat kon ik toch een hoop niet doen en was ik dood ongeluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al lijkt dat niet zo, toch is dat wat mij betreft de portemonnee!

vraag iemand maar eens een maandje ZONDER zijn portemonnee te doen!!

:-)

Toegevoegd na 59 seconden:
* en het is natuurlijk belangrijk, omdat onze hele maatschappij op geld draait, en niemand ook maar een week zonder kan!