Waar was het land van ooit? En waarom bestaat het niet meer?

Wat was het adress?
Wat is er nu op die grond?
En waarom bestaat het niet meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat niet in de efteling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat was een appart park volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oohw dan ben ik dom haha
Ik weet niet zo veel van pretparken maar ik dacht dit toch echt te weten XD

Het beste antwoord

Het land van Ooit zat in Drunen, op de Parklaan 40. Ze zijn failliet gegaan in november 2007.
Belangrijke reden voor het faillissement waren volgens de directie de tegenvallende bezoekcijfers. In maart 2008 vond de executieverkoop plaats van de roerende bezittingen.

De gemeente Heusden kocht de grond en de opstallen. Een deel van het gebied zal worden gebruikt voor het aanleggen van een nieuwe afslag Drunen van A59. De gemeente draagt zorg voor het natuurgebied en kasteel. Januari 2009 heeft de gemeente Heusden de naam van het park veranderd in Poort van Heusden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zie ook de video op deze pagina:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/152454822/Land+van+Ooit+blok+aan+been+Heusden.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt :)

Andere antwoorden (4)

Het bestaat niet mmer omdat het falliet is gegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of nouja.. Op 1/6 van de vraag wel..
Het land van ooit was een kinderthemapark en is in 2007 failliet gegaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Land_van_Ooit_(Drunen)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het land van Ooit was in Drunen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er komt een onderzoek naar nieuwe bestemming Land van Ooit. Zie toegevoegde link.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/152573902/Onderzoek+naar+nieuwe+bestemming+Land+van+Ooit.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was in drunen in noord Brabant, volgens mij zijn ze gesloten wegens te weinig bezoekers aantallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lag in Drunen, het is in 2007 failliet gegaan. Het natuurgebied en het kasteel worden onderhouden door de gemeente Heusden. Er komt een afrit op een stuk van de grond.