Maak je met fietsen een stresshormoon aan dat zorgt voor een dikkere buik?

Het klinkt heel raar, ook voor mij. Maar mijn nicht is diëtist en vertelde me dat je van fietsen gestresst raakt en je vooral vet rond je middel gaat opslaan.. Fietsers zouden geen mooie taille kunnen ontwikkelen, en dat zou ze ook vaker op het werk gezien hebben.
Ik wil niet twijfelen aan haar kundigheid, maar ik begrijp het niet, omdat sporten (dacht ik) juist stressverlagend werkt.. En hoe kun je nou meer vet rond je buik opslaan als je juist meer verbrandt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Klinkt als onzin. Vet op je buik komt vooral door je voeding.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan zouden tour de france fietsers een bierbuik moeten hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand je zoiets vertelt vraag je altijd naar een bron. Neem nooit zomaar aan wat iemand zegt. Zeg dat je het wilt nalezen en je erin wilt verdiepen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zien die wielrenners er eigenlijk uit?
Ivana
11 jaar geleden
In mijn idee zijn niet alleen de prof-fietsers, maar ook de amateur wielrenners juist pezige, slanke mensen. Ik heb er veel in de familie, waaronder beide soorten. Er zit geen "bierbuik" bij. Het is wel vaak zo dat mannen met een beginnende buik gaan fietsen, maar dat is om hem weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin.
Het komt omdat wielrenners en aangezien nederlanders veel fietsen... Ook fietsers in verhouding veel granen eten.., brood pasta.
Deze zijn door de jaren gemodificeerd.
Ons lichaam kan dat niet meer goed verwerken. En daardoor krijgen we dikke buiken.
Er is een boek over geschreven dacht dat het "wheatbelly " heette
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je nicht neemt je in de maling, maar als zij voet bij stuk houdt dan zal ik toch maar naar haar diploma's vragen en haar geestelijke gesteldheid.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wheat belly ken ik inderdaad mobie, van gehoord.
Ik eet nu minder brood en aardappels enzo, merr groente en eiwit, en merk wel dat mijn buik platter is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HOERA!
Eindelijk een verklaring voor mijn dikke buik!
Ik fiets te veel.....

Het beste antwoord

weet niet hoe je nicht erbij komt,maar heb je ooit een wielrenner gezien met een dikke buik?ik fiets zelf ook veel maar kom geen grammetje aan,en heb ook geen stress,gewoon blijven fietsen dus,is zeer gezond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je rustig fietst (sport) en de tijd ervoor neemt dan kan dat inderdaad ontspannen zijn, maar als je over 10 min op werk hoort te zijn en je fietst snel en stresst erom dan is het alles behalve ontspannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoe krijg je daar een dikke buik van?
Ritsuka
11 jaar geleden
Precies pelle