Ik wil een mountainbike kopen mijn lengte is 1.80 mtr welk framemaat moet de fiets dan zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.3K
ronron1212
4 jaar geleden
https://mountainbikewinkel.com/matentabel/

Het beste antwoord

Rond de 51 cm.
Om de framemaat van uw nieuwe fiets te berekenen neemt u de volgende stappen:
Meet uw binnenbeen lengte in centimeters
Plaats uw voeten 15 centimeter uit elkaar en meet de afstand vanaf de grond tot kruishoogte, noteer deze afstand (voorbeeld: 50 cm).
Berekening
Vermenigvuldig de genoteerde lengte met 0,68 (50 x 0,68 = 34). Als uitkomst krijgt u een getal wat correspondeert met de juiste framemaat.

Afronding
Bij een getal van bijvoorbeeld 34,5 gebruik dan de volgende regels.
– Sportief gebruik: rond het getal naar beneden af.
– Normaal gebruik: rond het getal naar boven af.

Geveerde zadelpen
Als uw fiets is voorzien van een geveerde zadelpen, trek dan 4 cm van de framemaat af (34 – 4 = 30).

Oude fiets als basis
Heeft u een fiets waarvan de framemaat perfect past, neem dan deze fiets als voorbeeld en gebruik deze framemaat.
.
Tabel:
175 – 180 cm 19 – 20 inch 48 – 51 cm M
180 – 185 cm 20 – 21 inch 51 – 52 cm M
Tabel Bikester:
175-180 cm 44-47 cm
180-185 cm 46-49 cm