Het ploegenklassement is de benaming voor één van de wedstrijdklassementen tijdens de Ronde van Frankrijk. In tegenstelling tot de verschillende andere klassementen, zoals het algemeen klassement en het bergklassement, is dit niet een klassement op individuele basis, maar is het een maat voor de best presterende wielerploeg als geheel. Voor het berekenen van het puntental worden na iedere etappe de tijden van de drie eerste rijders van elk team opgeteld. Vroeger mocht de leidende ploeg met een geel petje rijden. Nu rijdt de leidende ploeg met een geel rugnummer, en in 2012 voor het eerst ook met een gele helm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.

Andere antwoorden (1)

De tijden van de snelste 3 renners van elke ploeg worden opgeteld