Wat is een leuk museum/activiteit waarbij dingen doen centraal staat?

Zoals het zelf maken van kaarsen, bonbons maken, brood bakken enz. Het mag max. 15 euro kosten p.p. , en met 2 personen kunnen. In de provincie Brabant, Utrecht of Gelderland. Het moet leuk zijn voor kinderen, en te bereiken met Openbaar vervoer. Nogal wat wensen dus, iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

De ontdekhoek is dan erg leuk, er is een vestiging in s'Hertogenbosch.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. is achter het centraal station dus heel gemakkelijk met openbaar vervoer te bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik bekennen dat wij het zelf ook heel leuk vonden.Dacht dat de vraagsteller ook specifiek op zoek is naar een activiteit voor kinderen sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Marjoleintje, dank je voor je antwoord! Ik zocht iets inderdaad wat vooral voor het kind wat ik meeneem leuk is. Voor mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb eens op de site gekeken, denk dat ik er sowieso een keer heen ga.
Snoeptaarten maken? je kan eens een cursus ofzo volgen en dan kan je er later thuis ook nog maken, echt super tof, heb ik gedaan, alleen eens rondvragen in een snoepwinkel ofz of ze workshops geven want ik ben niet van daar in de streek.
Groetjes en veel plezier :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga hier zeker eens rondkijken. Want uit je antwoord kan ik opmaken dat je uit België komt?
Ben pas geweest in het Historische Beroepenmuseum in Barneveld vlak bij het EI: een 10-tal figuurzagen liggen voor de kinderen al klaar. Je mag daar alles beetpakken en uitproberen en jezelf verkleden ook nog; een redelijk restaurant hebben ze ook, een McDonald zit er om de hoek. Er rijdt een bus voor langs en een spoorstation hebben ze (is het zg. "het kippenlijntje").
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Museumpark Orientalis in Heilig Landstichting kun je tot en met oktober ieder weekend gratis terecht. Je kunt er gebedssnoeren maken, Arabisch schrijven en bootjes maken. Ook worden er verhalen verteld.

Er is veel te zien, zeker de moeite waard.

Bij vertrek wordt een kleine donatie op prijs gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens in Zwolle, de mooiste Hanzestad. Daar hebben ze Ecodrome, waar je veel kan leren over de natuur en waar je ook dingen kan doen, zoals in een tropisch regenwoud piranha's voeren en naar spinnen kijken en een reis door de tijd maken! Echt tof, vooral voor kinderen! En demente ouderen. Ik voelde me zelf erg goed toen ik heel lang naar een spin durfde te kijken achter glas. Verder is er ook een leuk doolhof en coole vogels. O en ik heb een keer een schildpad gevonden die ontsnapt was uit Ecodrome en toen ik hem terug bracht waren ze niet eens verbaast, hij liep wel vaker weg. Verder waren er ook mammoet botten. Dit zijn een soort olifanten uit de prehistorie, dat is heel lang geleden. Succes, laat even weten hoe je het vond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik snuffel nog even rond op internet om te kijken wat ik nu precies ga doen.