Hoe lang moet je trainen voordat je verantwoord de Mont Blanc kunt beklimmen?

Toegevoegd na 9 uur:
Het gaat mij hierbij vooral om de conditie. Wanneer weet je dat die voldoende is. Ik las ergens: als je een uur kunt hardlopen of fietsen boven de 30km/u, dan is dat voldoende. Hoe lang duurt het voor een niet-geoefend, gezond en slanke man om een dergelijke conditie op te bouwen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Hier geeft een ervaren klimmer uitleg:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best antwoord, ja, maar dat artikel had ik zelf ook al gevonden op internet :)

Andere antwoorden (1)

Heel lang.

Beginnen op een wand en daarna de wat kleinere bergen enzo opbouwen, heel veel cursussen

Dit is ook een droom vsn mij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de mont blanc hoef je niet op een klimwand te trainen. Voor de Mt. Everest ook niet.
Beide zijn niet echt technische bergen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje n vaag antwoord eerlijk gezegd. En inderdaad is de Mont Blanc niet zo heel erg technisch. Hoe lang is is het door jou aangegeven 'heel lang', en dan vooral met betrekking tot de vereiste conditie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Maar het gaat niet zo zeer met klimmen... Maar materiaal gebruik. Welke knopen wat te doen als er dit gebeurt, Ik heb zelf ook cursus gedaan..