Als je een bal vangt in een voetbalwedstrijd mag je hem dan houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
9.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als toeschouwerd bedoel je?

Antwoorden (6)

dan is het hands volgens mij en krijgt de tegenpartij een vrije trap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Tenzij je dat in je strafschopgebied doet :)
Volgens mij bedoelt ie als toeschouwer...
Officieel niet. Maar dit is haast niet te controleren als je met de grote stroom mensen naar buiten loopt.
(Ik neem aan dat je bedoeld als toeschouwer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet hem dan vlug kapot snijden en in je broekspijpen verstoppen, dan mag het...

;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan waarschijnlijk zul je een leger security agenten over je heen krijgen die je die bal afhandig zullen maken op alle mogelijke manieren. Wat niet belet dat van mij je de schriftelijke toelating krijgt hem te houden en aan de locale jeugdploeg te schenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het te lastig is en (te) lang duurt om jou (als toeschouwer) te overtuigen de bal terug te geven, dan zal men een andere bal nemen en daarmee doorspelen. Alleen dan mag je de bal houden. Er ligt altijd een voorraadje ballen klaar, ook voor het geval dat de speelbal tijdens de wedstrijd kapot gaat.

Ik denk overigens dat het je niet zal lukken om de bal vast te houden, zonder ruzie te krijgen met andere mensen in het publiek of officials van het stadion of de voetbalclubs.

Toegevoegd op 16-05-2009 06:08:48
Als je nu heel ver van het veld zit en de bal komt toch bij jou terecht, is de kans groot, dat men meteen een nieuwe bal pakt, om niet te veel vertraging op te lopen. Men zal dan niet eens de moeite gaan doen om de bal terug te krijgen. Overigens is de kans erg klein dat de bal zo ver het veld uit wordt geschoten, zoals je zal begrijpen.
14 jaar geleden
Tijdens een wedstrijd in het betaald voetbal zijn er een hoop stewards die er om heen staan. Deze verzoeken je de bal terug te geven aan de ballen jongens als je de intentie hebt om de bal te houden en niet terug te gooien. Natuurlijk zijn er een stuk of 15 ballen in en rond het veld. Ik heb nog nooit iemand gezien die de bal niet uiteindelijk heeft gehouden. Heb wel eens een steward de eis zien stellen dat als hij de bal niet terug gaf hij uit het stadion werd gezet.