In het Lusail Stadion .

Er wordt gevoetbald in acht stadions:
• Khalifa International Stadion (40.000 zitplaatsen)
• Al Janoub Stadiom (40.000 zitplaatsen)
• Education City Stadium (40.000 zitplaatsen)
• Ahmad Bin Ali Stadium (40.000 zitplaatsen)
• Al Thumama Stadium (40.000 zitplaatsen)
• Al Bayt Stadium (60.000 zitplaatsen)
• Stadium 974 (40.000 zitplaatsen)
• Lusail Stadium (80.000 zitplaatsen)
Dit zijn de WK speelsteden:
• Doha (thuishaven van Stadium 974, Khalifa International Stadium, Education City Stadium en Al Thumama Stadium)
• Lusail (Lusail Iconic Stadion)
• Al-Khor (Al Bayt Stadion)
• Al-Rayyan (Ahmad Bin Ali Stadion)
• Al-Wakrah (Al Janoub Stadion)
Bij werkzaamheden in aanloop naar het WK voetbal in Qatar in 2022 zijn tot nu toe meer dan 6500 arbeidsmigranten om het leven gekomen. Dat schrijft The Guardian op basis van overheidsbronnen uit vijf Aziatische landen waar de migranten vandaan komen.
Het gaat om migranten uit India, Pakistan, Nepal, Bangladesh en Sri Lanka. Het totale aantal arbeidsmigranten dat afgelopen jaren is overleden ligt waarschijnlijk nog veel hoger; over migranten uit andere landen, zoals de Filipijnen en Kenia, zijn geen cijfers bekend.
Een petitie van Amnesty International voor gerechtigheid voor de uitgebuite arbeiders kun je hier tekenen:
https://www.amnesty.nl/forms/petitie-qatar-migranten-fb
SimonV
een jaar geleden