waarom zijn de clubkleuren van Ajax rood-wit en die van Nac Breda zwart-geel?

Graag echte informatie van de clubgeschiedenis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.9K

Het beste antwoord

Wat hierboven staat over NAC klopt, over Ajax: Ze waren in 1900 opgericht en wouden in de Eredivisie spelen. De kleuren rood en wit kwamen voort uit een fusie, echter hadden ze voor het zelfde shirt als Sparta gekozen. Dat mocht niet. Sparta was ouder als Ajax en speelde namelijk al in het tenue, daardoor koos de club Ajax ervoor om dezelfde kleuren te houden alleen een rode baan door het midden en een witte buitenkant te hanteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zwart-geel van NAC komt, denk ik voort uit de kleuren van de clubs waar NAC uit voortgekomen is: NOAD en ADVENDO. Op wikipedia staat niks over Ajax..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Voor dit soort vragen moet je dan ook niet bij wikipedia zijn, maar gewoon op de site van de clubs zelf!