Heey ik heb een vraagje. Hoe kan ik deze borstspieren kweken? Ik zie vaak mensen die vooral ronde borstspieren hebben en dat vind ik niet mooi.

Ik wil ze graag hebben zoals op de foto, is dat mogelijk en hoe krijg ik dat voorelkaar. Ik ben erg droog en heb een laag vetpercentage, ik weet alleen niet precies hoeveel procent. Ik doe wel vaak opdrukken maar dat resulteert in het hierboven genoemde. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Dat je droog bent en een laag vetpercentage hebt, heb je ronde 1 al gewonnen.

Wat jij fout doet, of positiever gezegd, wat je anders moet gaan doen, is jouw pushups varieeren.

Ik ga er vanuit, dat als je "ronde" borstspieren hebt, jij de pushups doet met je handen op schouderhoogte.

Je moet ook aan de binnenkant werken (het gedeelte waar de borstspieren tegen elkaar aan komen op den duur) Dit kan je, uiteraard na lange tijd regelmatig trainen, bereiken door push ups te doen met je handen bijna tegen elkaar. Zet je handen op de grond met gestrekte duimen en wijsvingers tegen elkaar, dat je hiermee een driehoekje vormt. Ga dan de push-up doen. Je zult merken dat dit behoorlijk moeizaam gaat in het begin, omdat je nu het middengedeelte van de borstspieren gebruikt.

Wissel dit af met de gewone pushups en ga ook een paar setjes "wijd" opdrukken. Zet je handen dusdanig ver uit elkaar dat je de oefening nog net kan doen. Ook zwaar in het begin, maar ook dit gaat op den duur beter.

Laatste variatie: Koop een push-up rek of push-up beugels, of als je niets wilt aanschaffen, pak een paar houten blokken waar je je handen op kan zetten, dan kan je in alle variaties veel dieper zakken met de borstkas.
Dat kan je vergelijken met bankdrukken met losse gewichten. Hou dit een goed half jaar tot een jaar vol en je ziet zeker resultaat.

Zoals ik al aangaf, zoals je het omschrijft, denk ik dat je puur dezelfde positie gebruikt met opdrukken, zodat jouw borstspier wat bollerig oogt.
Trainse en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zijn de variaties. Bij goede uitvoering kan je goed en mooi resultaat krijgen. Ik was nog 1 versie vergeten, jouw handen ver naar voren zetten, dus niet handen onder de schouder, maar voorbij het hoofd. Niet te ver want dan klap je gegarandeerd met het gezicht op de grond, maar dat je je nog net kan opdrukken. Dit heeft een goed effect op de borstspier thv het sleutelbeen. Succes ermee, gaat zeker lukken. En hou vol! De eerste groei komt redelijk snel, maar daarna komt de spier in een zogenaamde slaapmodus. De meeste mensen haken hier af omdat ze geen verschil meer merken. Door dat dode punt moet je heen, daarna gaat het weer groeien als kool.
Geduld en doorzettingsvermogen is de basis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, ik heb altijd getraind met het idee: Ik kan er nog eentje, dus daar nog eentje erboven op ;-)
Maar samengevat, zolang je de oefening nog goed kan uitvoeren kan je er nog eentje pakken, lukt dat niet, dan gewoon stoppen. En neem ook gerust een keertje een dag of 2 a 3 rust. Geen probleem. Als je overtraint, dan "sloop" je jouw spiermassa en heb je alles behalve groei.

Andere antwoorden (4)

Met opdrukken train je in de eerste plaats je armen. Het werkt wel maar op gegeven moment zit je toch een beetje aan de limiet. Je kan meer gewicht gebruiken en bv gaan bankdrukken om dat op te lossen maar effectiever voor je borstspieren is een butterfly.
Fitness centra hebben doorgaans die apparaten wel. Dit is een lomp groot geval dat je thuis niet vlug zal neer zetten maar het zijn ideale dingen om borstspieren te trainen.

Je moet overigens ook een beetje je bouw mee hebben. Niet iedereen zal een borstkas als Jerom kunnen kweken :)

Iig: ga eens kijken bij je lokale fitness centra. Temeer ook omdat daar mensen rondlopen die er hun beroep van hebben gemaakt om mensen te helpen trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vorm van je borstspier is deels aanleg, tevens heb je hier wel een hand in door bepaalde oefeningen voor je borst te trainen. Bv het accent leggen op de bovenkant van je borst of onderkant. Daarnaast is het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Deze zorgen er mede voor om je spieren bouwstoffen te geven en vorm te creëren. Ga fitnessen en volg een schema, let op je voeding. Wel belangrijk is dat je niet te gek van start gaat. HEt kost tijd om resultaat te boeken, het moet dus leuk zijn en geen opgave! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
Ikzelf train altijd volgens een schema (doe 't zelf ook nog niet zo gek lang hoor)

Maar het beste is bankdrukoefeningen,het gebruik van lichte gewichten (zéker in de beginfase) en ik gebruik dan zelf ook wel een trekveer.

Hier is een link,waar je ff kunt kijken voor gedegen info,ok?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snelste manier is borst implantaten :p ik vind het niks voor mannen maar het werkt wel ( meer voor de freaks)