Help! Doe ik deze buikspier oefening fout?

Ik doe een oefening voor mijn onderste buikspieren genaamd Pulse Up.
Maar elke keer als ik mijn voeten laat zakken en 10cm boven de grond houd gaat mijn rug een beetje naar boven en daarbij schuif ik elke keer ook met mijn hele lichaam naar achteren toe ( dus ik blijf niet stilstaan op 1 plek)

WAT DOE IK FOUT?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Dat is ook slecht voor je rug, het beste is: liggen op je rug je voeten overelkaar knieen buigen tot op je buik en je armen kruisend op je borst en net doen of je wil opstaan vanuit je hoofd daarna weer gaan liggen en je buik spannen, tot dat je buik gaat prikken. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
abi senin dedigin bovenbuik
ik wil alleen onderbuik :p
Leg je handen onder je billen zodat je heupen iets naar voren kantelt. Daardoor krijg je geen holle rug en lig je iets stabiler.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry ik kan nog geen plusjes geven maar het is wel een + waard
naamlooss
11 jaar geleden
+
Zet ook altijd mijn handen onder mijn bil.

Wat je ook kan doen is vragen of iemand wilt assisi... Wacht, ik zoek wel even een link, is wat makkelijker

Kijk vanaf 0:30. Je kan je ook gewoon vast houden aan een radiator
http://www.youtube.com/watch?v=LhyFofE82cw
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jou reactie was wel echt nuttig bedankt
Gebruik deze oefening zelf niet veel. Doe liever 'crunches'.
Maar je zegt: "je voeten laten zakken". Bij deze oefening is het de bedoeling dat je je benen verticaal houd en alleen met je onderlichaam een stukje van de grond komt. Bijna je hele rug moet op de grond blijven liggen.

Zie filmpje: