Hoe heette Landall Green Parcs vroeger? Niet Aegon, niet Grandorado.

Niets van wat je op internet bij Landall kan vinden. Het heeft een andere naam gehad, net zoiets als Centerparcs, of Sporthuis Centrum, maar dan was het het "kleinere" broertje daarvan...Je zou dit echt nog in je geheugen moeten hebben zitten, want op het internet kan ik het niet vinden!

Toegevoegd na 7 uur:
Nee, ik bedoel niet: Sporthuis Centrum, Center Parcs, Grand Dorado, Aegon, Landal Green Parcs, Nilmijj. (taalfouten daargelaten!)

Er is nog een naam geweest, "tussendoor", en al mijn gespeur op internet, bellen met Landal, enzo heeft me niet verder gebracht.
Nogmaals, jullie geheugen, hè? Daar zit bij mij de naam ook vast....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
13.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, als zelfs Landal het je niet kan vertellen... zou het dan niet kunnen zijn dat jouw herinnering fout is?

Het beste antwoord

Landal (eindigt met één l) is ontstaan vanuit verschillende parken, waaronder Gran Dorado. Misschien bedoel je dat? Zie:

Geschiedenis
Het bedrijf ontstond in 1954, toen het Nederlandse bedrijf Nillmij het Nederlandse vakantiepark "Rabbit Hill" kocht. Hoewel het aanvankelijk de bedoeling was om de huisjes te verhuren aan personeel van Nillmij zelf, bleek het personeelsbestand te klein om alle huisjes te kunnen verhuren. Daarom werd besloten om ook gasten van buiten het bedrijf in de huisjes hun vakantie te laten vieren. Dit bleek financieel gezien een schot in de roos, waarna meerdere parken in Nederland aangekocht en gebouwd werden. Het eerste park buiten Nederland verrees in 1965 in Duitsland.

De Nillmij ging na meerdere fusies (onder andere met Eerste Nederlandsche) sinds 1969 op in het nieuwe bedrijf ENNIA; de bungalowparken werden vervolgens jarenlang onder die naam uitgebaat. In 1983 fuseerde ENNIA met AGO en werd het nieuwe bedrijf AEGON gevormd, waarop weer een naamsverandering voor het bungalowbedrijf volgde. AEGON besloot in de jaren 90 dat het uitbaten van bungalowparken niet tot hun kerntaken zou moeten behoren. De tak "Aegon Recreatie Holding B.V" werd verkocht op 18 juli 1996 aan een groep investeerders, die de exploitatie voortzette onder de nieuwe naam "Landal GreenParks".

In 2002 nam Landal 34 Gran Dorado bungalowparken over van Pierre & Vacances (het moederbedrijf van Center Parcs). Aanvankelijk wilde Pierre & Vacances zelf de exploitatie van deze parken uitvoeren, maar dit werd niet goedgekeurd door de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Het ging hierbij om de kleinere parken die origineel door Creatief Vakantieparken (in 1997 door Gran Dorado overgenomen) werden uitgebaat. Door deze overname werd Landal GreenParks plotsklaps de grootste aanbieder van bungalowparken en passeerde daarmee Gran Dorado en Center Parcs. Landal GreenParks is nu onderdeel van het Global Vacation Network, één van de bedrijfsonderdelen van het Amerikaanse Wyndham Worldwide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoewel jij zegt van niet, heette het Landall Green Parc bij mij in het dorp vroeger Aegon Vakantiepark.

Als ik op wiki kijk:
"In 2002 nam Landal 34 Gran Dorado bungalowparken over van Pierre & Vacances (het moederbedrijf van Center Parcs)."
Misschien dat je dan Gran Dorado bedoeld?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Landal_GreenParks