Wat zijn originele manieren om studenten te dopen? En wat is leuk om een massadoop te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Een reactie maar ook een antwoord.
Hebben de studenten nu al hulp nodig? Al is het maar voor een doop!
Hoe moet het dan straks met de studie dan niet gaan?
Alle bollebozen verzamelen!
Je zou eens kunnen kijken in 1 van de boeken van de studentenvereniging van 30 jaar terug, dan kom je misschien iets tegen waarvan iedereen over 10 jaar zegt dat was nu een goede DOOP. Maar pas op voor gevaarlijke dingen er zijn al eens meers studenten gesneuveld bij aanvang van het studiejaar bij de doop.
Feest (en studeer) ze
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zet er de tuinslang op.

Of vraag de brandweer...

Of maak een boottochtje en vraag de blusboot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zee springen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bier douche!

Zet alle "Groentjes" in het midden, de gevestigde orde er om heen en allemaal een aantal flesjes bier op de champagne manier erover.

Het zou zonde zijn om normaal bier te gebruiken, het werkt natuurlijk ook met Euroshopper bier, anders Oranjeboom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat dit om de doop door onderdompeling? Daarvan heb ik eens een massadoop gezien in een grote vijver. Maar daar moet je natuurlijk wel een beetje goede buitentemperatuur voor hebben ;-)

En wat bedoel je verder met ‘originele’ manieren? Gaat het niet meer om de doop zelf dan hoe het gepresenteerd wordt?

Als het gaat om mensen te bereiken die komen voor de dopelingen maar anders nooit in een kerk komen dan kun je daar bijvoorbeeld de dienst aan aanpassen met liedjes en voordrachten om te laten zien dat geloven echt niet zo saai hoeft te zijn dan heel veel mensen denken.

Een doop (en dan vooral de ‘grote doop’ door onderdompeling, dus niet het dopen zèlf maar het uitnodigen van mensen daarbij) doe je niet alleen voor jezelf maar ook om mensen te bereiken die anders nooit in een kerk komen.

En NIET om ze te bekeren!

Maar om ze gewoon eens te laten waaròm dit zoveel voor je betekent, en ze er ook eens op deze manier kennis mee te laten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hans Teeuwen had ooit een stuk over meester van dijk. Misschien zit daar wat inspiratie voor je in.

Als ik direct schrijf wat hij doet wordt ik verbannen vrees ik....