Hoe krijg ik een soepele stoot?

Hallo,

Soms als ik aan het biljarten/poolen ben, krijg e ik een zweterige hand en dan glijdt de keu niet meer soepel, ik laat hem meestal rusten tussen mijn duim en wijsvinger.

Iemand suggesties hoe ik dit kan verhelpen en een soep stoot kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bij het lezen van de titel dacht ik dat je bedoelde:
Hoe krijg ik een soepele (lenige) stoot (vrouw)
Tussen aanhalings tekens was wat ik dacht dat je bedoelde. Vondt wel grappig hoe je je in een titel kan vergissen:-P

Antwoorden (4)

Er zijn handschoentjes, speciaal ontwikkeld voor poolen, waarmee zweethanden een soepele stoot niet meer verhinderen. Met zo'n handschoentje glijdt de keu altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talkpoeder Moet ook helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een handdoek voor je keu, en elke keer als je gaat spelen, dus voor je wedstrijd of training, even met de groenekant van een schuurspons ligt erover heen. Met de handdoek kan je tussen de stoten door ook je handen droog maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer de keu eens op een andere manier vast te houden; de snooker manier.

In plaats van dat je de keu tussen je duim en wijsvinger door laat bewegen, laat je de keu op je duim en wijsvinger rusten. Hierdoor glijdt de keu veel makkelijker. Vind het zelf een prima uitkomst.

Verder kun je dit eventueel combineren met een handschoen.

Toegevoegd na 2 minuten:
zie de tweede link, voor een filmpje met uitleg over de snooker bridge, de snookergrip dus.
AlphaLimaSierra